چرا بازار معامله مسکن در منطقه 5 تهران داغ است

تهران (پانا) - سه منطقه 5 و 2 و 10 تهران در ماه آبان رکورددار معامله مسکن در شهر تهران هستند و در این میان منطقه 5 با قیمت حدوداً متری 50 تا 60 میلیون تومان و منطقه 2 با قیمت حدودا متری 70 میلیون تومان معامله شده است. دلیل این حجم تقاضا برای معامله در این دو منطقه به دلیل امکانات و دسترسی‌هایی است که در این دو منطقه واقع شده و همچنین منطقه 10 تهران سومین رکورددار معامله مسکن با قیمت حدوداً متری 40 میلیون تومان است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
چرا بازار معامله مسکن در منطقه 5 تهران داغ است

بنابر گزارش ماهانه‌ای که بانک مرکزی منتشر کرده است، توزیع تعداد معاملات انجام‌شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در آبان ماه سال 1401 نشان می‌دهد که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه 5 بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. درواقع منطقه 5 با 2.14 درصد از کل معاملات انجام شده بیشترین سهم از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده است. همچنین منطقه 10 با سهم 2.9 درصد و منطقه 2 با سهم 0.9 درصدی از معاملات انجام شده در شهر تهران رکورددار بیشترین تعداد معامله مسکن هستند.

این تعداد معامله مسکن در منطقه 5 در حالی است که قیمت مسکن در این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران کمتر نیست اما به دلیل خدمات و دسترسی‌ها و امکانات و وجود آپارتمان‌هایی با متراژ مناسب این منطقه را تبدیل به منطقه‌ای برای اهداف مصرفی و سرمایه‌گذاری کرده است. این منطقه به دلیل وجود بزرگراه‌هایی که دسترسی را به کرج و منطقه غرب تهران و همچنین مناطق شرقی تهران راحت کرده، موردتوجه متقاضیان قرار گرفته است.

مطابق گزارش آماری بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در منطقه 5 در ماه آبان متری 50 تا 60 میلیون تومان بوده است و منطقه 2 حدوداً متری 70 میلیون تومان معامله شده است. همچنین قیمت مسکن در منطقه 10 که سومین منطقه پر معامله در شهر تهران است به‌طور متوسط حدوداً متری 40 میلیون تومان معامله شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار