خانه در تهران گران شد

بررسی افزایش قیمت ۶.۷ درصدی قیمت خانه در تهران

تهران (پانا) - مطابق اعلام بانک مرکزی قیمت هر مترمربع خانه در تهران در آبان امسال به 46 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل رشد 6.7 درصدی را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
خانه در تهران گران شد

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در آبان 1401 تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 8 هزار واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 47.8 و 9.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق آمار بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت خانه‌ای که معامله شده متعلق به منطقه یک است و با قیمت متری 9 میلیون و 511 هزار تومان و کمترین متعلق به منطقه 18 با قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 309 هزار تومان معامله شده است.

در گزارش آبان ماه بانک مرکزی خبر از افزایش قیمت حدود 7 درصدی در شهر تهران داده و این در حالی است که تعداد معاملات مسکن انجام شده از مهر به آبان نیز با تغییر 47 درصد روبه‌رو بوده است.

مطابق آمار بانک مرکزی تعداد معاملات مسکن انجام شده از مهر به آبان با رشد 47.8 درصدی رو به رو بوده و این عدد حکایت از افزایش تقاضا برای معامله مسکن در شهر تهران دارد و در این شرایط طبیعی است که وقتی تقاضا از عرضه پیشی بگیرد با افزایش قیمت همراه باشد.

مسئله اصلی علت این افزایش تقاضا برای جابجایی است. درحالی‌که بیشترین جابجایی‌ها عموماً در آستانه بازگشایی مدارس است آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که این افزایش جابجایی‌ها تا ماه آبان هم ادامه داشته به طوریکه آبان ماه نسبت به ماه مهر افزایش جابجایی‌ها با رشد حدود 48 درصدی همراه بوده و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای موضوع مهاجرت از تهران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار