بررسی دلایل افزایش اجاره‌بها در یک ماه اخیر

اجاره خانه 50 متری در مناطق متوسط شهر تهران + جدول قیمت

تهران (پانا) - به گفته یکی از مشاوران املاک افزایش 7 درصدی اجاره‌بها نسبت به ماه قبل، آن هم در زمانی که بازار اجاره فروکش کرده و فصل نقل و انتقال‌ها به پایان رسیده نشان از عقب‌ماندگی قشر متوسط برای خانه‌دار شدن دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اجاره خانه 50 متری در مناطق متوسط شهر تهران + جدول قیمت

بررسی رشد ماهیانه اجاره خانه در شهر تهران حکایت از افزایش 7 درصدی نرخ رشد کرایه مسکن نسبت به ماه قبل دارد. این آماری است که بانک مرکزی اعلام کرده و این رشد بی‌تأثیر از تورم‌های موجود در شهر تهران نیست.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 40.9و46.8 درصد رشد نشان می‌دهد.

رضا ملکی، یکی از مشاوران املاک تهرانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اجاره‌بها در همین یک ماه اخیر رشد داشته، اظهار کرد: «معمولاً با ورود به فصل پاییز بازار اجاره فروکش می‌کند اما از سال گذشته بازار خریدوفروش مسکن دچار رکود شده و همین یعنی قدرت خرید مسکن کاهش پیدا کرده و درنتیجه طبیعی است که شاهد رشد اجاره‌بها در شهر تهران باشیم.»

وی افزود: «درآمد اقشار اجاره‌نشین متناسب با تورم افزایش نداشته و درنتیجه این قشر دچار عقب‌ماندگی در سرمایه‌گذاری‌های مالی‌شان شده‌اند و برای مثال اگر هدفشان این بوده که در طول 5 سال خانه بخرند در همین یک سال اخیر تورم مانع از رسیدن به این هدف شده و درنتیجه همچنان اجاره‌نشین مانده‌اند.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای اجاره یک‌خانه 50 متری در مناطق متوسط شهر تهران باید ودیعه 200 تا 300 میلیون تومانی هزینه کنند و به‌تناسب آن باید مبلغی به‌عنوان اجاره نیز در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار