در نشست خبری جشنواره فجر تا فجر نماز مطرح شد؛

175 اثر از استان زنجان به جشنواره فجر تا فجر نماز ارسال شده است

زنجان (پانا) – مهلت ارسال آثار به جشنواره فجر تا فجر نماز تا 20 دی سال جاری است و تاکنون 175 اثر از استان زنجان به این جشنواره ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
175 اثر از استان زنجان به جشنواره فجر تا فجر نماز ارسال شده است

نشست خبری جشنواره علمی، پژوهشی، ادبی و هنری فجر تا فجر نماز در استان زنجان برگزار شد. این جشنواره از سوی ستاد اقامه نماز کشور و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی مربوطه اجرا می‌شود.

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری فوق با بیان اینکه در نگاه زیبایی‌شناسانه و دوست داشتن در ترویج فریضه نماز نداریم، گفت: به کودکان و نوجوانان از لذت نماز باید بگوییم و این موضوع می‌طلبد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای همگان به‌خصوص جوانان اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه جایگاه و اهمیت نماز بر همه کاملا روشن است، اظهار کرد جشنواره فجر تا فجر نماز در 2 بخش کودکان و بزرگسالان برگزار خواهد شد و اطلاع‌رسانی به انجمن‌ها و موسسات و تمام زیرمجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صورت گرفته است.

حسنی با بیان اینکه کمیته داوران در 3 حوزه فرهنگی - هنری، سرگرمی و آموزشی بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به جمعیت، استقبال خوبی بوده و آمار آثار در حوزه کودکان، خوب است و امیدواریم اطلاع‌رسانی‌ها در یک ماه باقیمانده بیشتر شده و عموم مردم در این جشنواره شرکت کنند.

دانش‌آموزان، بخش عمده شرکت‌کنندگان در جشنواره فجر تا فجر نماز هستند

حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز گفت: ستاد اقامه نماز، یک نهاد حاکمیتی در بحث ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز است.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های ستاد اقامه نماز مرتبط با زیرساخت‌های اقامه نماز در کشور است که بخشی از فعالیت‌ها مرتبط با نظارت‌ و ارزیابی امکانات فعالیت‌های نمازی است.

حجت‌الاسلام یوسفی با اشاره به ارسال ۱۷۵ اثر به جشنواره فجر تا فجر نماز در استان زنجان خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۰ دی امسال است و دانش‌آموزان، بخش عمده شرکت‌کنندگان در این جشنواره هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به ضرورت تبیین و ترویج صحیح اقامه نماز در جامعه افزود: برگزاری جشنواره فجر تا فجر نماز، اقدامی در این راستا است و در صورت موفقیت، برگزاری جشنواره به‌صورت ملی و هر ساله خواهد بود.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره فجر تا فجر نماز در ایام دهه فجر خواهد بود، گفت: عموم مردم، مخاطب این جشنواره هستند و در بخش‌های مختلف می‌توانند اقدام به ارسال اثر کنند.

حجت‌الاسلام یوسفی ابراز کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و هنری در ترویج نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی و فرهنگی نماز و حمایت از آثار فاخر از اهداف عمده برگزاری جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره فجر تا فجر نماز در ۲ مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود، گفت: آثار ارسالی در مرحله استانی مورد داوری قرار می‌گیرند و نفرات برتر در آیین اختتامیه جشنواره تجلیل می‌شوند. در مرحله ملی نیز دوباره همه آثار ارسال‌شده، داوری و ارزیابی و آثار برتر معرفی خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ماهیت این جشنواره، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی است، خاطرنشان کرد: جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، ادبی و هنری فجر تا فجر نماز توسط ستاد اقامه نماز کشور و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود: محورهای قالب جشنواره شامل علمی - پژوهشی، فرهنگی - هنری، ادبی و سرگرمی - آموزشی است.


دانش‌آموز خبرنگار: محمدحسین داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار