مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

ریشه و اساس تمام اعتقادات «پژوهش» است

قم(پانا)‌- مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت شاه کلید و ریشه و اساس همه عقاید اسلامی خلاصه شده در کلمه پژوهش است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ریشه و اساس تمام اعتقادات «پژوهش» است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در آئین نواخته شدن «زنگ پژوهش» و آغاز هفته پژوهش در دبیرستان استعدادهای درخشان آیت الله مشکینی قم اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که هیچ آئین و جایگاهی به اندازه اسلام به بحث پژوهش اهمیت داده نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت بحث پژوهش تصریح کرد: با توجه به هجمه ای که توسط دشمنان ما به ویژه درفضای مجازی ایجاد شده، جوانان و نوجوانان ما امروز نباید بدون تحقیق و پژوهش مطلبی را بپذیرند، چرا که همانگونه که اصول دین بر اساس پژوهش بنا شده باید در همه مسایل روز نیز بر تحقیق و پژوهش از منابع موثق استناد کنیم.

وی شاه کلید همه عقاید اسلامی را خلاصه شده در کلمه پژوهش دانست و افزود: هفته پژوهش پیام آور این نکته است که هیچ مسئله‌ای را نباید بدون تحقیق و بررسی، راحت پذیرفت همانگونه که در اخبار فضای مجازی نیز اصل بر ناصحیح بودن مطلب است، لذا در امر پژوهش نیز باید به شیوه و فکری استدلالی، با اقداماتی عملی و مباحثات فکری به حقیقت دست یابیم.

در این آئین، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری، مدیرکل پارک علم و فناوری استان، مدیر کل فنی و حرفه ای قم، نماینده دانشگاه قم، مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک قم و جمعی دیگر از مدیران استانی، فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار