رئیس اداره میراث فرهنگی خلیل آباد:

میراث فرهنگی هویت هر جامعه‌ای است

خلیل آباد (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی خلیل آباد گفت میراث فرهنگی، هویت هر جامعه‌ای است و به میزان قدمت تمدن و فرهنگ جامعه بستگی دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
میراث فرهنگی هویت هر جامعه‌ای است

محمد جواد بلبلی، رئیس اداره میراث فرهنگی خلیل آباد در گفت‌وگو با پانا گفت: ما در حوزه میراث فرهنگی و میراث معنوی شهرستان در خصوص حفظ و احیای بناهای تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان، برنامه هایی را ارائه دادیم که به طورکلی، هر ساله بحث مرمت و احیای بناهای تاریخی مدنظر است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه ما بناهای تاریخی زیادی را در سطح کشور و شهرستان داریم و میراث فرهنگی از گذشتگان به ما به ارث رسیده و باید در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم، وظیفه همه ی حافظان جامعه است که در این راستا قدم بردارند و میراث فرهنگی را همراهی کنند.

بلبلی افزود: همانطور که ما خیرین مدرسه ساز داریم، میتوانیم خیرین فرهنگی را هم داشته باشیم که بتوانند برنامه های فرهنگی را پیش ببرند و در حوزه حفظ و مرمت بناهای تاریخی نیز، قدم بردارند تا به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

وی گفت: بیشتر بناهایی که در حوزه میراث فرهنگی است، قابلیت استفاده را دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و از بخش خصوصی در این زمینه دعوت می‌شود که ما آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که آنها هم بتوانند با توجه به ضوابط و شرایط بناهای تاریخی آنها را مرمت کنند و از آنها بهره برداری کنند.

بلبلی در پایان اشاره کرد: اقدامات فوق، در حفظ و مرمت بناهای تاریخی کمک می‌کند و باعث معرفی آن به مردم می‌شود .

خبرنگار دانش آموز: فاطمه روحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار