مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌ شهرستان نظرآباد در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی عنوان کرد:

تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است

کرج (پانا)- مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌ شهرستان نظرآباد در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است

بیست وچهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی"با شعار مدرسه ایمن _جامعه تاب آور"همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین و با حضور مسئولین شهرستان نظر آباد در دبیرستان نمونه دولتی شمس تبریزی و سایر مدارس این شهرستان برگزار گردید.

مسعود مهران نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد در برگزاری مراسم بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی تشریح کرد: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند،لذا آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموز در برابر زلزله،امری ضروری است.

مهرانیا افزود: مانور در مدارس باید به صورت برنامه ای همیشگی ،مستمر،مداوم و جدی در سطح مدارس اجرا شود. بنابراین دانش آموزان عضو اصلی یک جامعه هستند و باید از نظر روانی و جسمی برای مقابله با زلزله آماده باشند.

وی اضافه کرد: تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد در ادامه تصریح کرد : زیرساختی در مدارس وجود دارد که اگر بتوان از این زیر ساخت‌ها استفاده کرد،مدارس تبدیل به محل‌هایی می‌شوند که در شرایط بحران، بی‌وقفه و با ظرفیت بالا، خدمات ارائه دهند و هدف ما از این مانورها، احیای این ظرفیت مدارس برای امداد رسانی است.

مهران نیا در پایان گفت: مانور که با شعار "مدرسه ایمن،جامعه تاب آور" برگزار می شود،می تواند فرصت خوبی برای کسب اطلاعات و آمادگی لازم در مقابل زلزله احتمالی باشد.

دانش آموز خبرنگار؛علی اصغر مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار