آخوندی در صحن علنی شورا مطرح کرد؛

اصلاح نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اصلاح نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی

محمد آخوندی در یکصد و دهم جلسه این شورا در توضیح لایحه اصلاحیه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی بیان کرد: بعد از جلسات مشترکی که بین کمیسیون های برنامه و بودجه و خدمات شهری که با حضور نمایندگانی از شهرداری برگزار شد، نهایتا مصوبه ای در زمینه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند عادی به دست آمد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون به شهرداری ها اجازه داده شده بهای خدمات مراکز غیر مسکونی را در بحث پسماند سالانه در شورا مصوب کنند. در تاریخ دوم تیرماه 1400 شورای پنجم مصوبه ای داشت که در آن فهرست متوسط تولید روزانه پسماند عادی دقیق نبود و باعث شد نارضایتی هایی به وجود آید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مصوبه مذکور آمده بود که بهای خدمات مدیریت پسماند واحدهای غیر مسکونی در 1400 نباید از 5 برابر بهای خدمات مذکور در سال 1399 بیشتر و یا از یک سوم آن در سال 99 کمتر باشد. بر این اساس در حوزه معوقات عددهای عجیبی به دست آمد که موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه داشت است.

آخوندی اظهار کرد: آن چیز که در کمیسیون مشترک و شهرداری تصویب شد این است که بدهی معوقات بهای خدمات مدیریت پسماند عادی معدیان از سال 1393 تا 1399 مطابق عددهای سال 1399 محاسبه شود و از سال 1400 بر مبنی 1400 و 1401 بر مبنی 1401. در حالی که قبلا بحث بر این بود که برای 1400 هم بروند از 1393 تا 1399 معوقات را محاسبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب قانون درامد پایدار در مجلس شورای اسلامی و ماده 10 این قانون، عدم پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند توسط معدیان با احتساب جریمه ای به ازای هر ماه تاخیر به میزان دو درصد و حداکثر تا میزان 24 درصد اعمال خواهد شد.گفتنی است این لایحه با 15 رای مثبت به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار