پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به توان علمی سازمان پزشکی قانونی کشور و امکانات این دانشگاه، پیشنهاد ایجاد دانشکده علوم پزشکی قانونی را در زیر مجموعه دانشگاه آزاد مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک میان سازمان پزشکی قانونی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده‌های موضوعی بسیاری داشته و این آمادگی وجود دارد که با همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور دانشکده علوم پزشکی قانونی نیز راه‌اندازی شود.

وی افزود: می‌توان این دانشکده را زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد کرد که در آن رشته‌هایی همچون پزشکی، حقوق و حتی علوم جامعه‌شناسی تدریس شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج و برشمردن فعالیت‌ها و خدمات آن در جامعه گفت: در دنیای امروز شبه علم به جنگ علم آمده و می‌خواهند افکار عمومی را با سطحی‌نگری به خدمت خود بگیرند، به بیان دیگر می‌خواهند مغزها را در اختیار بگیرند تا نتیجه آن تصرف کشورها شود.

وی با اشاره به ناآرامی‌ها و حوادث اخیر کشور تصریح کرد: آنچه در ۷۰ روز گذشته در کشور شاهد آن بودیم ناشی از عصبانیت کشورهای غربی به ویژه آمریکا بود زیرا از همین جا ضربه خورده بود و اوج عصبانیت و جسارتش را به این شکل نشان داد.

طهرانچی مرجعیت نهادهای علمی را در مدیریت چنین فضایی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پزشکی قانونی از جمله دستگاه‌هایی است که ارجاعات بسیاری به آن صورت می‌گیرد و وقتی در وقایع مختلف به شما رجوع می‌شود به معنای آن است که مردم مرجعیت سازمان را پذیرفته‌اند.

وی تصریح کرد: هرچه ارجاعات مردم را قوی‌تر، عالمانه‌تر و دقیق تر پاسخ دهید و علم را از شبه علم، منطق را از بی منطقی و خبر صحیح را از نادرست جدا کنید و تمیز دهید این جایگاه و مقبولیت در بین مردم نیز ارتقا می‌یابد و این بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز می‌خواهند با خبرسازی جو کشور و فرهنگ مردم را در دست بگیرند اما اینکه مردم هر روز با پزشکی قانونی سروکار دارند و دقت شما را در عمل می‌بینند و می‌پذیرند، یک مرجعیت ایجاد می‌کند که از این بابت به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم این مرجعیت و مقبولیت برای سازمان استوار بماند.

طهرانچی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک و موضوع فناوری‌های علمی افزود: جهت‌گیری‌های فناوری باید در جهت منافع مردم و برای مردم باشد نه حفظ قدرت. بنابراین آنچه ما را گرد هم آورده نه برای دانشگاه و نه برای پزشکی قانونی است بلکه تکیه اصلی بر مردم و منفعت جامعه است.

وی همچنین با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی در همکاری با سازمان پزشکی قانونی کشور در اجرای برنامه‌های علمی در جهت منافع مردم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در ۴۵۰ شهر کشور دارای دانشگاه است و با بیش از ۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۳۲ هزار مدرس و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، ۳۸ درصد نظام آموزشی کشور را در برگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار