سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با پانا:

توانمندی 120 هزار معلم ابتدایی با طرح «ارتقای صلاحیت حرفه‌ای« افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آموزش از ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و تکمیلی به 120 هزار معلم مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
توانمندی 120 هزار معلم ابتدایی با طرح «ارتقای صلاحیت حرفه‌ای« افزایش می‌یابد

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین جزئیات طرح بررسی صلاحیت حرفه‌ای معلمان در مقطع ابتدایی، اظهار داشت: «بررسی صلاحیت حرفه‌ای معلم همچون گذشته می‌تواند از طریق طرح‌های پراکنده صورت گیرد اما همان‌طور که شاهد بودیم این شیوه اثربخشی کمتری دارد. در طرح جدید تقویت صلاحیت حرفه‌ای معلمان روی برنامه‌های درسی تمرکز دارد و در چهار درس فارسی، ریاضی، علوم و هدیه آسمانی توانمندسازی انجام خواهد شد. در واقع برای هر یک از این چهار درس، تعداد 30 هزار معلم تحت آموزش قرار می‌گیرند.»

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 120 هزار معلم مقطع ابتدایی با شیوه جدید ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش می‌بینند، گفت: «در چشم‌اندازی سه ساله تعداد 360 هزار معلم در یکی از این چهار درس آموزش کافی را می‌بینند. این موضوع همراه با شبکه‌سازیِ ایجادشده، کمک می‌کند تا توانمندی معلم ارتقا یابد.»

وی خاطرنشان کرد: «معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به‌صورت خاص در پایه اول ابتدایی ورود کرده و طراحی آموزشی بسیار مفیدی برای این پایه انجام شده که یکی از این طراحی‌ها بسته آموزشی معلم است و منجر به تقویت و بهبود سطح آموزشی برای دانش‌آموزان خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار