تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله این وزارتخانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به استان البرز سفر کرده است، در جلسه شورای معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: یکی از کارهای مهم لایحه شرح وظایف وزارتخانه بود که تلاش زیادی برای آن شد در حالی که مشکلات زیادی برای برطرف کردن این موضوعات داشتیم.

وی افزود: این وزارتخانه سه ماموریت مهم دارد که هرکدام در جای خود مهم است مانند گردشگری که پیشران اقتصادی است و یا صنایع‌دستی که نماد عینی اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه بسیار مهم است اما دنیای عقب‌ماندگی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد که یک شبه برطرف نمی‌شود اما ما به‌عنوان امنای شما شبانه‌روز دنبال برطرف کردن مشکلات این وزارتخانه هستیم.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش‌ها برای تقویت بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که دنبال تقویت آن هستیم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی است که در همین ارتباط مکاتباتی برای افزایش و تقویت نیروی انسانی و تجهیزات این یگان انجام داده‌ایم.

دارابی در ادامه به اهمیت و جایگاه استان البرز در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: استان البرز قطب گردشگری است و باید لوازم و زیر ساخت‌های توسعه این استان را برطرف کنیم. حقیقتا اعتقاد داریم این استان از معبر به مقصد در حوزه گردشگری تبدیل شود. یکی از ضعف‌های ما در حوزه گردشگری ضعف در تولید محتوا است که این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. ما وقتی نتوانیم روایت‌گری صحیح را انجام دهیم در انتقال داشته‌های تاریخی و فرصت‌های بی‌نظیری که در اختیار داریم به نسل جوان و نوجوان موفق نخواهیم بود و او با پیشینه تاریخی خود و نیز خفقان و ظلمی که در دورانی از تاریخ وجود داشته است، آشنا نخواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت تولید محتوا و استفاده از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی در حقیقت یک ابر‌ رسانه است.

دارابی به آثار تاریخی استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: درباره کاخ مروارید که امروز بازدید کردیم اقدامات مهمی را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها تملک این اثر تاریخی است. ضمن اینکه اقدامات مهم دیگری را در استان از جمله استفاده بهینه از کاروانسرای ینگه امام و نیز برپایی بازارچه صنایع‌دستی دنبال خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: استان البرز یک ایران کوچک است و اقوام مختلف در آن زندگی می‌کنند.حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره شده است. باید بتوانیم از این دو فرصت بزرگ برای توسعه هرچه بیشتر استفاده کنیم.

در این جلسه فریدون محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، معاونان اداره‌کل و روسای ادارات شهرستانی به بیان نظر و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار