جوان‌ترین داور فوتبال کاشمر در گفت‌وگو با پانا:

اقتدار و قاطعیت، مهمترین ویژگی یک داور است

کاشمر (پانا) - جوان‌ترین داور فوتبال شهرستان کاشمر معتقد است مهم‌ترین ویژگی یک داور، اقتدار و قاطعیت او است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار و قاطعیت، مهمترین ویژگی یک داور است

یونس آرامیان، جوان ترین داور فوتبال کاشمر در گفت و گو با پانا بیان کرد:«مهمترین ویژگی یک داور، اقتدار و قاطعیت او است و همچنین یک داور باید مهارت‌هایی را همچون آمادگی بدنی، ادب، نظم و قانون‌مندی را داشته باشد. به دانش آموزانی که به داوری فوتبال علاقه مند هستند، توصیه‌ می‌کنم که باید برای اولین بار در کلاس درجه سه فوتبال شرکت کنند، یک روز در میان تمرین های بدنسازی انجام دهند و برای آگاهی از برگزاری کلاس ها بهتر است به کمیته داوران شهرستان مراجعه کنند.»

وی در ادامه از چگونگی وارد شدن خود به دنیای داوری فوتبال، گفت:«چند سال پیش که کوچک بودم، همراه با پدرم به بازی فوتبال می‌رفتم و به جای بازی فوتبال، روی نیمکت می نشستم. در یک روز که به چمن رفته بودم، با خود گفتم به جای نشستن و مشاهده کردن بازی، کمک داور بازی باشم. با اینکه کودک بودم، اما اجازه دادند تا کمک داور باشم و آن روز داوری بسیار خوبی کردم. از آن زمان تا یکسال بعد، همیشه کمک داور بازی های تیم پدر بودم. حدود 2سال و نیم پیش، استاد عزیزم سعید محمدنیا با پدرم تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که برای بازی فوتبال امروز، فرزند شما داور باشند. بنده با اشتیاق تمام به سالن ۹ دی رفتم. مسابقات نوجوانان بود که آن روز استادم من را داور سوم بازی نیمه نهایی گذاشت و برای اولین بار در مسابقه فوتبال داوری کردم.»

آرامیان بیان کرد:« محسن فریمان، سعید محمدنیا، حسین آرمان طاهری، امیر اسماعیل نژاد و رضا رفیق از اساتید من در زمینه داوری فوتبال بودند و کاشمر بیش از ۲۰ داور فوتبال و فوتسال دارد.»

وی افزود:« تاکنون در مسابقات رسمی فوتبال و فوتسال سطح شهرستان کاشمر از جمله بازی های جام رمضان، مسابقات لیگ برتر و دسته یک شهرستان کاشمر را داوری کردم.»

جوان ترین داور فوتبال کاشمر در پایان از پیام خود به بازیکنان فوتبال گفت:«توصیه می‌کنم که در کار داوری دخالت نکنند تا داور بتواند بهترین قضاوت خود را انجام دهد و همچنین به مردم پیشنهاد می‌کنم به جای الفاظ زشت و رکیک به داوران، خود را در موقعیت آنها قرار دهند و با خود بیندیشند که در هر صحنه ای چگونه برخورد خواهند کرد، همچنین قوانین فوتبال را مطالعه کنند تا متوجه بسیاری از مسائل داوری شوند.»

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار