افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهرستان پاکدشت با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان

نوری: ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند؛ ۲۳ هزار کلاس درس برای این تعداد دانش‌آموز اتباع نیاز داریم

تهران (پانا) - آموزشگاه ۱۲ کلاسه پاکدشت که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و جمهوری اسلامی ایران ساخته ‌شده است، با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهرستان پاکدشت با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان

یوسف نوری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قدم‌های زیادی برای آموزش اتباع مهاجر خصوصاً مهاجران افغانستانی برداشته است.

وی با تشکر از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد که در امور آموزش پناهندگان اتباع مهاجر با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند، اظهار کرد: این آموزشگاه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان ساخته ‌شده است که ۸ میلیارد تومان آن را کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و ۷ میلیارد تومان را جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده است.

وی با بیان این‌که ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی ‌در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند، اظهار کرد: ۲۳ هزار کلاس درس برای این تعداد دانش‌آموز اتباع نیاز داریم، اما کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حداکثر۶۰۰ کلاس درس در ایران ساخته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: سالانه به معلمان دانش آموزان اتباع خارجی باید ۴ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت شود، لذا کاری که جمهوری اسلامی ایران برای آموزش اتباع انجام می‌دهد باید به‌طور ویژه‌ای ‌در مجامع بین‌المللی مطرح و در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران فقط هزینه‌های فوق را صرف آموزش اتباع می‌کند، درحالی‌که هزینه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر، اشتغال، توانمندسازی و سایر زیرساخت‌هایی که مهاجران اتباع از آن استفاده می‌کنند بودجه زیادی است، بنابراین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌خواهیم به این اعداد و ارقام توجه نمایند و توجه بیشتری به رسیدگی تحصیلی کودکان اتباع داشته باشند تا بتوانیم کیفیت آموزش این دانش آموزان را افزایش دهیم.

آموزشگاه وحدت اسلامی شهرستان پاکدشت در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶۸۰ مترمربع ساخته ‌شده است که دارای ۱۲ کلاس درس، ۷ باب اتاق اداری و یک آزمایشگاه و کارگاه است که با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و جمهوری اسلامی ایران و با بودجه۱۵۰ میلیارد ریال ساخته ‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار