رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:

پیشران سند تحول بنیادین، تربیت و حوزه پرورشی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی موتور محرک هر شش ساحت سند تحول بنیادین را تربیت و فضای فرهنگی و پرورشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشران سند تحول بنیادین، تربیت و حوزه پرورشی است

مجتبی باستان در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه، زمان فعلی و اتفاقات اخیر را در شرایط فتنه توصیف کرد.

وی افزود: امام علی (ع) در خطبه‌ای فرمودند «اگر کوه ها لرزیدند تو لرزان نشو، دندان هایت را برهم بفشار، تمام تدبیر خود را به کار ببند و کارت را به خدا بسپار، قدم هایت را محکم به زمین بکوب و نگاهت را به عمق و سیاهی دشمن بیانداز، بدان پیروزی از آن توست». این جملات مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام تاکید جدی بر عزم و مدیریت راهبردی دارد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور خاطرنشان کرد: بر پیشران‌های فرهنگی و پرورشی در این شرایط تاکید دارم که حاصل جلسات هم‌اندیشی ما است. لازم است در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر این پیشران‌ها تاکید داشته باشیم.

باستان تاکید کرد: یکی از دریچه‌های برنامه‌های ما باید ناظر به موضوعاتی مانند هویت ملی و انقلابی، تمرکز بر نشاط و شادابی، امیدآفرینی، ایجاد موقعیت تربیتی، برنامه‌های تعاملی و ذائقه دانش آموز باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی ها باید تغییر داشته باشیم، تصریح کرد: زمانی می توان گفت که سند تحول بنیادین پیاده شده است که روح فرهنگی تربیتی ناظر به شش ساحت باشد و یکی از موضوعات مهم تقویت بخش فرهنگی‌ و پرورشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار