رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

ایجاد موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان موجب رفع بسیاری از مشکلات در مدارس می‌شود

محور هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی با توجه به اتفاقات اخیر کشور، جهاد تبیین بود

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی معتقد است با ایجاد موقعیت تربیتی و حرکت در راستای شعار «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» بخشی از مشکلات مدارس و نظام مسائل مدارس توسط خود دانش‌آموزان حل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان موجب رفع بسیاری از مشکلات در مدارس می‌شود

آیین اختتامیه هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی با حضور 320 دانش‌آموز نخبه بسیجی و جمعی از مسئولان و فعالان سازمان بسیج دانش‌آموزی در صحن ساختمان مجلس قدیم برگزار شد.

در این آیین امیر وجدانی جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی طی سخنانی صمیمانه با دانش‌آموزان بسیجی و حاضران در این اجلاسیه، روحیه جهادی و تفکر بسیجی آنها در همه ابعاد و زمینه‌ها و نیز پایبندی آنها به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی را تحسین کرد.

وی با بیان خاطراتی از شهدای انقلاب اسلامی، خواستار الگوبرداری دانش‌آموزان بسیجی از این شهدای والامقام و حرکت در مسیر تفکر و اندیشه آنها شد.

همچنین مجتبی باستان در گفت‌وگو با پانا درباره این اجلاسیه اظهار داشت: «اعتقاد ما این است که به عنوان خادمین آموزش و پرورش باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد کنیم و حرکت ما در راستای شعار «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» باشد. با تحقق این شعار بخشی قابل توجهی از مشکلات مدارس و نظام مسائل مدارس توسط خود دانش‌آموزان حل می‌شود. چراکه دانش‌آموز باید درگیر بسیاری از مسائل در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و مهارتی شود تا بتواند سهمی مهم در مرتفع ساختن مشکلات داشته باشد.»

وی با بیان اینکه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی فرصت و زمینه بسیار خوبی برای ایجاد موقعیت‌های تربیتی و تقویت نقش اجتماعی دانش‌آموزان است، گفت: «با تشکیل اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی، نماینده‌هایی از سراسر کشور گردهم آمدند تا درباره نظام مسائل مختلف در حوزه تعلیم و تربیت به بحث و گفت‌وگو بنشینند و با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند؛ در نهایت نیز خروجی این هم‌اندیشی‌ها برای مطالبه‌گری در اختیار مسئولان قرار داده می‌شود.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: «البته بخشی که مطالبه‌گری با نگاه آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی و عدالت‌خواهی است به مسئولان منتقل می‌شود و بخش دیگری از نتایج این هم‌اندیشی‌ها پس از احصا شدن مطالبات در حوزه‌های مختلف تبدیل به برنامه می‌شود تا اقدامات لازم درباره آنها صورت گیرد.»

باستان درباره برگزاری هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی، عنوان کرد: «این مجمع هشتمین اجلاسیه بود که به مدت سه روز در تهران برگزار شد. بسیار خرسندیم که در این مجمع در خدمت بسیاری از مسئولان لشگری و کشوری بودیم و دانش‌آموزان حاضر نیز مطالبات، انتقادات و سوالات خود را مطرح کردند. محور اصلی این مجمع با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده است، جهاد تبیین بود.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی در ادامه با مطرح کردن این موضوع که در هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی به دو حوزه کلان در رابطه با جهاد تبیین پرداخته شد، تصریح کرد: «بررسی جایگاه ایران در نظم نوین جهانی که مطالبه بزرگ مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی بود به عنوان حوزه اول محور این اجلاسیه مطرح شد. این مطالبه برای ما تکلیف‌آور است و با توجه به این موضوع که به دنبال نگاه آرمانی و تمدنی هستیم، می خواهیم دانش‌آموزان دهه هشتادی زمینه‌سازان و پیشگامان تمدن نوین اسلامی باشند. دومین موضوع کلان نیز به بحث «مدرسه در تزار انقلاب چه مدرسه‌ای است؟» می‌پردازد و محتوای درسی، معلمان ، دانش‌آموزان و نقش بسیج دانش‌آموزی در «مدرسه در تراز انقلاب» با حضور اساتید و کارشناسانی که به انی مجمع دعوت شدند، مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار