رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد:

ارائه 18 راهکار از سوی بسیج دانش‌آموزی برای ارتقای مباحث پرورشی

تهران(پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی همه نهادها با آموزش و پرورش اعلام کرد که 7هفت مبحث و 18 راهکار را برای ارتقای مباحث پرورشی ارائه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه 18 راهکار از سوی بسیج دانش‌آموزی برای ارتقای مباحث پرورشی

«مجتبی باستان» با اشاره به رویکرد جدید در معاونت پرورشی و راه افتادن حرکت تحولی برای احیاء امور تربیتی اظهار داشت: ما در بسیج دانش‌آموزی برای ارتقای مباحث پرورشی هفت مبحث و 18 راهکار را مطرح می‌کنیم که ناظر به توانمندسازی مربیان پرورشی می‌شود.

وی افزود: موضوعاتی مانند تربیت در سند تحول بنیادین و احصای منظومه فضای تربیتی و پرورشی، جنگ تربیتی در مدارس، چیستی و چگونگی برنامه‌های تربیتی، وجود نظام مسائل نوجوان امروزی، راه‌های ارتباط گیری موثر با نوجوانان، نقش خانواده در تربیت و نقش مربی پرورشی اهمیت بالایی دارد که لازم است این موارد در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی قرار گیرد.

باستان تصریح کرد: تشکیل کمیته جذب و توانمندسازی مربیان در وزارتخانه و استان‌ها، تشکیل کمیته برنامه‌سازی متناسب با نیازها و ذائقه دانش آموزان، تشکیل کمیته هم‌افزایی و تعامل با دستگاه‌ها و برون سپاری، کمیته بروزرسانی دستور العمل‌های حوزه پرورشی از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره اقدامات بسیج دانش‌آموزی در پی فتنه اخیر کشور خاطرنشان کرد: شبکه بسیج دانش‌آموزی را فعال کردیم و شیوه مواجهه با فضای موجود را به آن‌ها توضیح دادیم؛ باید توجه داشت که در حوزه کودکان و نوجوانان برخی اقدامات نتیجه عکس دارد و باید از طریق برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به‌سمت آگاه‌سازی دانش‌آموزان و جذب آنها در مدار انقلاب و نظام حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان بسیجی به گفت‌وگوی اقناعی با دانش‌آموزانی که شعارهای هنجارشکنانه می‌دادند، اقدام کردند.

باستان با اشاره به طرح تربیتی شهید بهنام محمدی بیان کرد: در مدارسی که این طرح برگزار شد در حوادث اخیر هیچ تحرک و مشکلی پیش نیامد؛ در دوره متوسطه اول طرح بهنام محمدی، در دوره ابتدایی طرح "شهید بهنام عزیزاللهی" و در دوره متوسطه دوم طرح "شهید فهمیده" اجرا می‌شود و در مجموع 7 هزار مدرسه تحت پوشش قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه 3 خطای راهبردی آموزش و پرورش را متذکر شد و گفت: خطای نخست؛ غفلت از تربیت است؛ در متون دینی به موضوع تربیت تأکید شده است اما هم‌اکنون وزارت آموزش وپرورش صرفاً بر آموزش متمرکز است و از تربیت غافل شده‌ است و ساختار پرورشی در آموزش و پرورش تضعیف شده است.

باستان ادامه داد: خطای دوم؛ عدم طراحی سیم‌کارت دانش‌آموزی است. اکنون سطح دسترسی کودکان در دنیا به فضای مجازی را با سطح دسترسی کودکان و نوجوانان ایران بررسی کنید؛ خطای سوم این است که هیچ قانونی در آموزش و پرورش تصویب نشده است که قوانین استفاده کودک و نوجوان از بستر فضای مجازی را مشخص کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار