واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه‌های ویلایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی در برخی شهر‌های این استان مبنای کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه‌های ویلایی در اردبیل

سیدکمال‌الدین میرجعفریان ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی در برخی شهرها مبنای کار قرار گرفته و با توجه به این که هدف احداث واحدهای مسکونی برای حفظ جمعیت منطقه و مهاجرت معکوس اهالی است، بنابراین احداث زمین برای متقاضیان در دستور کار قرار گرفته ولی در عین حال اجازه خرید و فروش به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به غیر از مراکز شهرستان‌ها ظرفیت‌ها در سایر شهرها هم ایجاد شده و درصدد تامین زمین برای کاربری‌های عمومی در حاشیه واحدهای مسکونی هستیم تا بتوانیم نسبت به تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه موفق عمل کنیم.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، تأمین زمین برای کاربری‌های عمومی مورد نیاز در حاشیه واحدهای ویلایی جهش تولید مسکن از ضروریات راه و شهرسازی از سوی بنیاد مسکن است که به همین منظور به دنبال اجرای طرح‌های مسکن‌سازی در استان برای توسعه و آبادانی شهر و روستاها هستیم.

میرجعفریان ادامه داد: احداث واحدها با سرعت‌بخشی به اجرای فونداسیون برای احداث واحدها امری لازم و ضروری است که به همین منظور باید توجه ویژه‌ای به تنظیم قراردادهای تسهیلات و تعیین تکلیف آن وجود داشته باشد که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده و امید می‌رود شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: تنظیم قرارداد احداث بیش از 6 هزار واحد جهش تولید مسکن رقم خورده و با توجه به ثبت‌نام کنندگان طرح جهش تولید به تعداد 93 هزار و 351 نفر به تعداد 5 هزار و 904 نفر در اردبیل و 3 هزار و 400 نفر در شهرستان‌ها واریز وجه انجام داده‌اند و به همین منظور در استان اردبیل 6 هزار و 798 واحد دارای قرارداد ساخت داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار