واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران در استان واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران در اردبیل

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های اردبیل اظهار کرد: در سه سال گذشته در حدود ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شد که این حجم از واگذاری‌ها یک رویداد اقتصادی مهم در جذب سرمایه گذاری در استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی افزود: کل مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل ۱۴۰۰ هکتار است که کمتر از ۱۰۰۰ هکتار از این مساحت به عنوان اراضی صنعتی بوده و مابقی آن به عنوان معابر، خیابان ها، فضای سبز و محل احداث تاسیسات و محدثات محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد اراضی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده است، گفت: این میزان واگذاری‌ها در سه ساله گذشته چیزی در حدود ۲۰ درصد از کل اراضی صنعتی شهرک‌های صنعتی استان را شامل می‌شود که این آمار نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری‌ها در استان دارد.

اهلی تصریح کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذران برای حضور در شهرک‌های صنعتی، متاسفانه اراضی صنعتی قابل واگذاری در برخی از شهرک‌های صنعتی استان به پایان رسیده و یا در شرف اتمام است.

وی ادامه داد: البته در چند سال گذشته چندین طرح توسعه‌ای در شهرک‌های صنعتی انجام شده است که نمونه بارز آن طرح توسعه ۱۲۳ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل ۲ و تملک ۲۲ هکتاری ناحیه صنعتی اصلاندوز بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: البته طرح توسعه شهرک‌های صنعتی جدید به صورت مستمر مورد تاکید و پیگیری مسئولان ارشد استان و این شرکت قرار داشته که متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در مناطق استان و الزامات زیست محیطی و ...، طرح توسعه شهرک‌های جدید با میزان واگذاری‌ها همگن نبوده و این شرکت امکان پاسخگویی به خیل عظیم سرمایه گذاران را ندارد.

اهلی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و تملک اراضی ملی در کنار تخصیص اعتبارات مناسب است.

وی تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و گفت: ایجاد یک شهرک صنعتی جدید و بزرگ در مرکز استان اردبیل به طور جد مورد تاکید و پیگیری‌های این شرکت قرار داشته که امیدواریم از طریق مساعدت و همکاری هرچه بیشتر میان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، نیاز سرمایه گذاران به اراضی صنعتی در مرکز و سایر مناطق استان تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار