اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری در دستور‌کار قرار گرفت

تهران (پانا) - رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از در دستور کار قرار گرفتن بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران پس از ۶۰ سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری در دستور‌کار قرار گرفت

محمدعلی الفت‌پور، با بیان اینکه طرح طبقه بندی فعلی و ملاک عمل شهرداری تهران از سال ۱۳۴۷ تاکنون مورد بازنگری قرار نگرفته بود، گفت: توسعه و تغییر برخی مأموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران در سنوات اخیر، عدم بازنگری شرح شغل‌ها و شرایط احراز مشاغل؛ منجر به ناکارآمدی طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به لزوم و ضرورت روش ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل شهرداری به تناسب شرایط کاری و ماهیت فعالیت‌های جدید سازمانی، افزود: در سال ۱۳۴۷ بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و مطابق نیازهای آن زمان شهرداری تهران طرح طبقه بندی مشاغل توسط سازمان امور اداری و استخدامی وقت کشور تصویب و به اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۹ بنا به لزوم بازنگری مجدد و نیاز به اصلاحات جدید، مجدد پیشنهادات اصلاحات طرح مذکور به سازمان امور اداری و استخدامی وقت ارائه و توسط آن سازمان تغییراتی در طرح ایجاد شد، ادامه داد: طرح جدید به واسطه عدم تطابق تغییرات ایجادی با وضعیت شهرداری تهران قابلیت اجرایی شدن نداشت.

الفت‌پور بیان کرد: بر همین اساس و به درخواست شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی در سال ۱۳۶۰ مصوبه سال ۱۳۵۹ را ملغی و طرح مصوب سال ۱۳۴۷ با اندکی تغییرات به عنوان ملاک عمل شهرداری به قوت خود باقی ماند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با بیان اینکه در طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شهرداری تهران، ۱۰ رسته شغلی وجود دارد که بیشترین گروه شغلی مربوط به رسته اداری مالی با ۶ گروه و سپس رسته‌های خدمات شهری، پزشکی و فنی با ۴ گروه شغلی است، بیان کرد: بین رسته‌های شغلی شهرداری تهران، رسته‌های خدمات کامپیوتری و کشاورزی دارای کمترین گروه شغلی است.

وی با اشاره به اینکه از بین مشاغل موجود شهرداری تهران، ۶۲ درصد مشاغل در رتبه‌های شغلی ۹ تا ۱۴ است که توزیع اکثر آن‌ها در رسته مدیریت و ستاد و در مشاغل کارشناسی و مدیریتی است، تاکید کرد: از مجموع پست‌های شهرداری تهران، حدود ۱۱ هزار پست کارشناسی و حدود ۵ هزار پست دیگر مدیریتی است.

الفت‌پور با بیان اینکه نمودار توزیع رتبه‌ها بیانگر این است که در رتبه‌های ۱۳ و بالاتر تراکم بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: گستردگی و تغییرات وظایف در شهرداری تهران، در سال‌های اخیر و عدم تغییر شرح شغل‌ها و شرایط احراز مشاغل، حاکی از ناکارآمدی طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه روش ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل شهرداری باید متناسب با شرایط کاری و ماهیت جدید فعالیت‌های سازمان یا شکل گیری فعالیت‌های جدید، به روز رسانی شود، گفت: بر همین مبنا، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران، جهت حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلانشهر تهران، با محوریت اداره کل تشکیلات و بهبودروش‌ها و اداره کل منابع انسانی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار