کدام کشورها برای همبستگی با ایران عزای عمومی اعلام کردند؟

تهران (پانا) - در پی سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه برخی کشور‌های جهان عزای عمومی اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کدام کشورها برای همبستگی با ایران عزای عمومی اعلام کردند؟

در پی بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه ایشان علاوه بر جمهوری اسلامی ایران که 5 روز عزای عمومی اعلام کرده است، مقامات عالی 6 کشور دیگر از جمله ترکیه، هند و پاکستان در شبه‌قاره هند و سوریه و لبنان و عراق اعلام عزای عمومی کرده‌اند.

پاکستان، به عنوان نخستین کشور اسلامی و همسایه بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

در همین ارتباط، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس با ابراز تسلیت در پی شهادت رئیس جمهور ایران اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

سه روز عزای عمومی در لبنان

نجیب میقاتی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان او در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری لبنان آمده است که پرچم‌ها در نهادهای لبنان به مدت ۳ روز به حالت نیمه‌افراشته در خواهد آمد.

سه روز عزای عمومی در سوریه برای شهادت آیت الله رئیسی

در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان، دولت سوریه از ۳ روز عزای عمومی در این کشور خبر داد.

اعلام یک روز عزای عمومی در عراق برای شهادت آیت الله رئیسی

دولت عراق نیز پس از ارسال پیام رسمی و تسلیت به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان ایشان، از یک روز عزای عمومی در این کشور خبر داد.

یک روز عزای عمومی در هند

دولت هند هم ضمن اعلام تسلیت برای شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجهٔ ایران، فردا را در هند عزای عمومی اعلام کرد.

ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد که کشور او بابت درگذشت رئیس‌جمهور ایران یک روز عزای عمومی اعلام می‌کند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار