نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

دهه هشتادی‌ها با صداقت، مدافع حق هستند

تبریز (پانا) - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت رسانه در جامعه و اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان کرد دهه هشتادی‌ها با صداقت، مدافع حق هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دهه هشتادی‌ها با صداقت، مدافع حق هستند

روح‌الله متفکر آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران دهه هشتادی عنوان کرد: تجربه هر انسانی بستگی به دیده ها و شنیده های او در ابعاد مختلف بستگی دارد، اگر امروز فرزندان نسل دهه هشتاد ما می‌توانند در هر حیطه حرفی برای گفتن داشته باشند در گام ابتدایی خود به برکت انقلاب اسلامی برای این فرزندان مربوط می‌شود.

وی افزود: نبرد شناختی در جامعه حاضر وجود دارد و بخشی از جنگ ترکیبی است، یعنی قواعد حوزه اندیشیدن و تحلیل کانالیزه می‌شود. بعنوان مثال اصطلاحی در دنیا رایج است به نام دیکتاتوری جنسی که هژمونی همین حوزه است و اجازه اندیشیدن را نمی‌دهد.
متفکر آزاد بیان کرد: با پیش فرض اینکه مشکلی وجود دارد و لاینحل است، دنبال مابقی مسائل می‌رود که موضوع حائز اهمیتی است.
این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل زنان این پیش فرض را ایجاد می‌کنند که ما هیچ پاسخ منطقی در رابطه با این مسئله نداریم و سپس اگر بخواهند بدنبال اصلاح می‌روند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با این مسئله می‌فرمایند:«ما در حوزه بانوان، مهاجم و مدعی هستیم، نه مدافع » این جمله حقیقتا معنی آزادی را می‌دهد که محصول انقلاب است.
وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی بانوان در ایران می‌توانستند هرگونه که می‌خواهند لباس بپوشند اما میزان باسوادی زنان تنها ۳۰ درصد آن هم تنها در راستای خواندن و نوشتن بود؛ مسلما زنی که از سواد کافی برخوردار نباشد به راحتی در جامعه توسط برخی از افراد از حقوق مدنی خود محروم می‌شود، اما پس از انقلاب اسلامی این آمار به ۹۵ درصد رسیده است.
متفکر آزاد ادامه داد: ۶۰ درصد دانشجویان پس از انقلاب اسلامی دختر هستند، ۴۰ درصد کارمندان دستگاه های دولتی شامل بانوان است. تا پیش از انقلاب هیچ خانواده ای که حریم می‌شناخت اجازه ورود دختران خود را به دانشگاه ها نمی‌دادند، چرا که سیستم دولت بدنبال حفاظت از جوانان خود نبود.
وی افزود: در جوامع فرانسوی گفته می‌شود جامعه جایی برای نشان دادن ارزش های اسلامی نیست، بلکه مکانی برای نمایش ارزش های لیبرالیسمی است، پس چرا اوباما رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره می‌گوید ما برای ارزش های آمریکا در دنیا می‌جنگیم، پس چرا وقتی مسئله ایران مطرح می‌شود می‌گویند باید از ارزش های اسلامی دست کشید؟
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جوان دهه هشتادی با صداقت نظر خود را می‌گوید و با صداقت هم از حق دفاع می‌کند، اگر تمدنی ایجاد کردیم که مدعی هستیم می‌توانیم نشان بدهیم که با یک حکومت دینی می‌توان حکومت و پیشرفت کرد، باید بتوانیم از ارزش ها و آرمان های جامعه دفاع کنیم.
وی عنوان کرد: بستر مفاهمه می‌تواند ایجاد شود و این فرصت نیز اکنون آماده شده است، شعار زن، زندگی آزادی پیام انقلاب است که امام خمینی (ره) بزرگترین نامه سیاسی را به یک زن می‌دهند تا نزد رهبر شوروی ببرد این امر عمیقا نشان دهنده رسالت پیامبری برای یک زن است.
وی افزود: دشمن برای اینکه بتواند خواسته های خود را به کرسی بنشاند حتی به جان دختران و پسران ما نیز سوء قصد می‌کند. بنابراین جوان ایرانی باید با تکیه بر دانسته و اندیشه های قوی خود برای حل مشکلات تلاش کند.
دانش‌‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار