مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع، مهم‌ترین مسئله مورد توجه نظام آموزشی است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع مهم‌ترین مسئله مورد توجه نظام آموزشی است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع، مهم‌ترین مسئله مورد توجه نظام آموزشی است

سید امیر شوشتری خطاب به رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: خراسان رضوی با ۴۷ منطقه آموزشی و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز از پهناورترین دستگاه های آموزش و پرورش کشور محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن شرایط تحصیل دختران در افغانستان، جمعیت زیادی از این عزیزان مجبور به مهاجرت شده اند.

وی ادامه داد: جمعیت زیادی از اتباع در استان خراسان رضوی و به خصوص حاشیه شهر مشهد گسترده شده اند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان خراسان رضوی دل مشغولی های بسیاری دارد از جمله: فراهم کردن امکانات برای اسکان زائرین که معمولا در فصل های حساس از قبیل ایام عید، تابستان و شروع مهر درگیر اسکان هستیم.

شوشتری ادامه داد: از دیگر دل مشغولی های خوب استان، برگزاری همایش های وزارتی در مشهد است و شهر مشهد در این خصوص همیشه جزء اولویت ها بوده و این از برکت حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است که باعث شده افتخار میزبانی زائرین ایشان را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از دل مشغولی های آموزش و پرورش استان رسیدگی و توجه به امور اتباع است که امیدواریم با مستقر کردن نیروی مورد نیاز در مدارس اتباع آن ها را مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ خود را به خوبی به آن ها معرفی کنیم.

مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با حضور در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید به آموزش اتباع بیشتر توجه کنیم و آن ها را با فرهنگ ایران اسلامی آشنا کنیم و پرورش دهیم.

وی گفت: برای آشنایی بیشتر کشورها با ایران و فرهنگ ایرانی، بخش غیردولتی با نگاه انتفاعی در کشورهای همسایه برای دانش آموزان بومی همان جا، به صورت شهریه پرداز مدرسه ایجاد کند، با این کار می توانیم بدون نیاز به کار فرهنگی، دانش آموزانی ایران دوست داشته باشیم.

وی افزود: این کار استفاده از دیپلماتی مهارتی، دیپلماتی آموزشی و دیپلماتی برون مرزی است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تکریم اتباع باید مورد توجه قرار گیرد و در مسابقات و المپیادها به آن ها سهمیه اختصاص داده شود.

وی در پایان گفت: انشاء الله با کمک و همیاری هم بتوانیم توفیق عمل داشته باشیم.

دانش آموز خبرنگار : حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار