رئیس مرکز بهداشت کاشمر:

بیماری سلامت روان بدتر از بیماری سرطان است

کاشمر(پانا) - رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در مراسم تجلیل از برترین‌های استانی جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی که همزمان با هفته بهداشت روان در محل کانون فرهنگی و تربیتی لقمان برگزار شده بود، گفت داشتن بیماری‌های سلامت روان خیلی بدتر از داشتن بیماری‌های خطرناک مانند سرطان است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بیماری سلامت روان بدتر از بیماری سرطان است

مجتبی قائمی رئیس مرکز بهداشت اظهار کرد: تا چند سال پیش تعریف سلامت یک تعریف بیشتر نداشت؛ آن هم این بود سلامت یعنی نبود بیماری و هر کس هم که بیمار نباشد یعنی یک فرد سالم است اما در چند سال گذشته تعریف سلامت تغییر کرده است و ما امروزه به کسی فرد سالم می‌گوییم که از لحاظ معنوی ، فرهنگی ، اجتماعی و از همه مهم‌تر از نظر روانی سالم باشد و مشکلی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: با این تعاریف شاید تعدادی از ما بیمار به نظر بیاییم و باید حتما علاوه بر سلامت جسمی بر روی این ها هم فکر کنیم و چاره‌ای برای آنها بیاندیشیم.

قائمی افزود: در دوران کرونا خیلی ها نگران دوران پسا کرونا بودند و مدام به زمان بعد از کرونا فکر می‌کردند و می‌ترسیدند و اکنون یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد و تشدید هم شده بحث سلامت روان می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در ادامه گفت: شاید داشتن بیماری سلامت روان خیلی بدتر از داشتن بیماری سرطان باشد چرا که خیلی از بیماری های روانی سریعتر از بیماری سرطان به پایان زندگی یک فرد منجر می‌شود ؛ لذا نیازمند توجه بیشتر به این حوزه هستیم.

وی همچنین اذعان کرد: طبق بررسی ها و پژوهش هایی که درباره سلامت روان انجام شده در مورد اضطراب و افسردگی، بسیار مشکل داریم به طوری که طبق آمار حدود 39 درصد جمعیت ما با بحث اضطراب و افسردگی درگیر هستند.

قائمی در پایان خاطر نشان کرد: از شما می‌خواهم که بیشتر به سلامت روان خود و اطرافیانتان اهمیت دهید و امیدواریم روزی برسد که در حیطه سلامت روان مشکلات روز به روز کمتر شوند.

خبرنگار دانش آموز: سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار