تقویت حافظه و رشد مو با مصرف لوبیا سفید

تهران (پانا) - لوبیا سفید در سراسر جهان بسیار محبوب است و علاوه بر خواص بی‌نظیر، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و خواص درمانی نیز دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت حافظه و رشد مو با مصرف لوبیا سفید

به گزارش جامعه ۲۴، شاید فکر کنید که همه لوبیا‌ها با هم برابر و مشابه هستند، اما باید بدانید که اینطور نیست و لوبیای سفید برخی مواد شیمیایی خاصی مانند فسفاتیدیل سرین دارد. لوبیا سفید کربوهیدرات بالایی دارد و به تقویت حافظه و درمان کم خونی کمک می‌کند.

این لوبیا به خاطر ارزش غذایی بالا و محتوای پروتئینی که دارد در فرهنگ کشور‌های مختلف به غذای اصلی تبدیل شده است. از این لوبیا می‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد بدون اینکه ارزش غذایی آن از دست برود.

لوبیا سفید منبع عالی فیبر، ویتامین‌های B و مواد معدنی است. از سوی دیگر لوبیا سفید به دلیل مقادیر بالای فیبر به کاهش علائم سندرم متابولیک کمک می‌کند. در ادامه بیشتر با خواص لوبیاسفید آشنا خواهید شد.

* لوبیا سفید و افزایش و تقویت حافظه

فولات به دلایل مختلف یک ماده غذایی کلیدی و مهم برای بدن محسوب می‌شود و از نقص لوله عصبی و کم‌خونی پیشگیری می‌کند، از سوی دیگر فولات بر سیستم عصبی بدن نیز تاثیر مثبتی دارد. کمبود اسید فولیک به طور مستقیم با افزایش سطح هموسیستئین ارتباط دارد که اغلب منجر به بیماری‌های عصبی از جمله پارکینسون می‌شود.

همانطور که پیشتر اشاره شد، لوبیا سفید سرشار از ویتامین‌های B و تیامین است که می‌تواند به افزایش انتقال دهنده‌های عصبی خاص کمک کند، موادی که ما برای حافظه و شناخت به آن نیاز داریم. این لوبیا کوچک می‌تواند حافظه ما را به همان اندازه که سن ما افزایش پیدا می‌کند حفظ کند.

* جوان سازی و تقویت مو با لوبیا سفید

لوبیا سفید به دلیل مقادیر بالای مس که در آن وجود دارد، احتمال پیری زودرس پوست شما را کاهش می‌دهد و با افزایش تولید کلاژن باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می‌شود. از سوی دیگر مقادیر بالای آهن و مس موجود در لوبیا سفید باعث تقویت فولیکول‌های مو نیز می‌شود و با جلوگیری از ریزش مو، باعث افزایش رشد مو‌ها می‌گردد.

* افزایش انرژی بدن با لوبیا سفید

لوبیا سفید دارای فیبر محلول است و باعث افزایش انرژی می‌شود. از طرف دیگر لوبیا سفید باعث تعادل قند خون در بدن می‌شود و برای کسانی که در طول روز فیبر زیادی مصرف می‌کنند و سطح قند خون آن‌ها کنترل می‌شود مفید است. افزایش فیبر در رژیم غذایی به کاهش قند خون کمک می‌کند.

* لوبیا سفید و کاهش خطر بیماری‌های قلبی

مطالعات نشان داده است که مصرف لوبیاسفید می‌تواند سطح کلسترول HDL را افزایش دهد. فولات موجود در لوبیا سفید سطح هموسیستئین را کاهش می‌دهد این در حالی است که سطوح بالای آن منجر به بیماری قلبی می‌شود.

لوبیاسفید سرشار از منیزیم نیز هست و باعث شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون بالا می‌شود. فیبر موجود در لوبیا سفید سطح کلسترول بالای خون را کاهش می‌دهد و به سلامتی بیشتر قلب نیز کمک می‌کند.

* پیشگیری از سرطان با لوبیا سفید

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف لوبیای سفید خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، فیبر رژیمی لوبیا دارای پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. تحقیقات موسسه سرطان ملی بیانگر این موضوع است که در لوبیا سفید شکستگی‌های محلول و غیر محلولی وجود دارند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کنند. استفاده از لوبیا سفید در وعده‌های غذایی، راه سالمی برای محافظت از خود در برابر سرطان روده، سینه و پروستات است.

* تاثیر لوبیا سفید برای نوزادان و کودکان

مقادیر قابل توجه آهن و فولات موجود در لوبیا سفید، احتمال ابتلا به کم خونی در نوزادان و کودکان را کاهش می‌دهد. همچنین لوبیا سفید مقادیر بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین را در خود جای داده است که به رشد نوزادان و کودکان کمک می‌کند. فیبر موجود در لوبیا سفید نیز احتمال ابتلای نوزادان و کودکان به یبوست و اسهال را به حداقل می‌رساند.

* لوبیا سفید و بهبود سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص لوبیا سفید برای مبتلایان به سنگ کلیه است. لوبیا سفید می‌تواند سنگ کلیه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. لوبیا سفید بدن تحریک می‌کند که سنگ کلیه را دفع کند و بیماری پیشرفت نداشته باشد.

* لوبیا سفید و کاهش وزن

لوبیا سفید کم کالری و پر فیبر است، به همین دلیل می‌تواند یک افزودنی عالی برای رژیم‌های لاغری و کاهش وزن باشد. پروتئین‌ها و نشاسته مقاوم موجود در لوبیاسفید همچنین به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند و در نهایت باعث لاغری و کاهش وزن خواهد شد.

* لوبیا سفید و خواص آنتی اکسیدانی

منگنز، یک عامل کلیدی در بسیاری از آنزیم‌های آنتی اکسیدانی محسوب می‌شود. منگنز می‌تواند از گسترش و تاثیر رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند و در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش داشته باشد.

مس نیز نقش مهمی را به عنوان یک آنزیم در بدن ایفا می‌کند و می‌تواند به تحریک جریان خون، تحرک مفاصل و انعطاف پذیری کلی بدن با کاهش استرس اکسیداتیو در آن قسمت‌ها کمک کند.

* لوبیا سفید و معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید، باعث بهبود هضم غذا می‌شود، همچنین لوبیا سفید خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می‌دهد و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر همچنین باعث تحریک حرکت مجرای روده بزرگ می‌شود و با سم زدایی و پاک سازی روده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار