هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد:

فعالیت ‌۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای از یک اتاق فکر مشترک علیه نوجوانان ایرانی

باید نسبت به شیوه‌های آموزشی در حوزه دانش‌آموزی و آموزش عالی اصلاحاتی ایجاد شود/ باید با یک استراتژی مشترک اجازه نداد که شبکه‌های ماهواره‌ای افکار جوانان را تخریب کنند

تهران (پانا) - یک کارشناس مسائل سیاسی گفت به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پس از این اتفاقات دردناک باید نسبت به شیوه‌های آموزشی خود در حوزه دانش‌آموزی و آموزش عالی اصلاحاتی ایجاد کند و اجازه ندهد که شبکه‌های ماهواره‌ای افکار جوانان را تخریب کند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ‌۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای از یک اتاق فکر مشترک علیه نوجوانان ایرانی

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به هدف قرارگرفتن مدارس و نوجوانان از سوی رسانه‌های معاند و جریان‌های ضد انقلاب، اظهار کرد: «از سال‌ها پیش تمام دشمنان ملت ایران، منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلبان با لابی کشورهای اروپایی و آمریکا و با کمک‌های مالی عربستان سعودی، جبهه متحدی را علیه وحدت ملی ایران تشکیل دادند.»

وی افزود: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که از سه سال گذشته یکسری هماهنگی‌های فشرده‌ای بین دشمنان ملت ایران برای تاثیرگذاری بر روی نوجوانان و دانش‌آموزان دهه هشتادی صورت گرفته و طراحان این جنگ نرم، افسران موساد و سازمان سی‌آی‌سی هستند. در حقیقت برای اینکه سوژه‌ای هم ایجاد شود، در انتظار آغاز یک حرکت اجتماعی در ایران بودند. ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای از یک اتاق فکر مشترک به صورت هماهنگ به مهندسی افکار نوجوانان پرداختند.»

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: «پس از فوت مرحومه مهسا امینی تحرکاتی از سوی این ۲۶۰ شبکه ایجاد شد و با شعارهای مردم فریب به جریان‌سازی و تحریک جوانان پرداختند. البته ملت هوشمند ایران بلافاصله واکنش متقابل نشان داد و این حریان‌ها را با شکست مواجه کرد.»

هانی‌زاده تاکید کرد: «به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پس از این اتفاقات دردناک باید نسبت به شیوه‌های آموزشی خود در حوزه دانش‌آموزی و آموزش عالی اصلاحاتی ایجاد کند و اجازه ندهد که شبکه‌های ماهواره‌ای افکار جوانان را تخریب کند. در این راستا وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما باید یک استراتژی آموزشی را تعریف کنند تا بتوانند افکار جوانان و نوجوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای خارج از کشور مصون بدارند. دستگاه‌های امنیتی نیز باید ریشه‌یابی کنند که چگونه رسانه‌های معاند فارسی زبان توانستند به‌صورت هماهنگ عمل ‌و این جریان ضد ملی را سازماندهی کنند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «هرچند حادثه تلخی بود و هزینه سیاسی، انسانی و مالی زیادی برای جمهوری اسلامی به‌همراه داشت، اما ایران باید دست به یک تغییر اساسی در شیوه‌های آموزشی خود بدهد و افکار جوانان را مهندسی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار