فلاحی:

کمبود معلم در کشور تا حدودی جبران شده است

تداوم آموزش مجازی به هیچ وجه به صلاح سیستم آموزشی و تربیتی کشور نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت از طریق جابجایی، اضافه کاری و دعوت به همکاری از معلمان بازنشسته تا حدودی این مشکل حل شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود معلم در کشور تا حدودی جبران شده است

به گزارش خانه ملت،‌ احمدحسین فلاحی با بیان اینکه ما با تداوم آموزش مجازی به شدت مخالف هستیم، گفت: به غیر از دانشگاه‌هایی که دانشجوی خارجی دارند یا آموزش دروسی که به دلیل کمبود استاد یا معلم امکانپذیر نباشد تقریبا اکثر استان‌ها توانسته‌اند کمبود نیروی انسانی و موانع موجود در مسیر ارائه خدمات آموزش حضوری را با روش‌هایی جبران کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته منظور این نیست که کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور نیز جبران شده است اما از طریق جابجایی، اضافه کاری و دعوت به همکاری از معلمان بازنشسته تا حدودی این مشکل حل شده است.

وی تصریح کرد: ما در مدارس آموزش و پرورش به هیچ وجه صلاح نمی‌دانیم که ارائه خدمات آموزشی در قالب مجازی باشد و امکان تداوم آموزش مجازی هم وجود ندارد و مدت زمان ۲ سالی که خدمات آموزشی به این روش ارائه شد باعث شد فرصت‌ها را از دست بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، وجود دارد، یادآور شد: هم‌اکنون ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته پزشکی یا علوم آزمایشگاهی، برگزاری کارگاه‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید حتما به صورت حضوری باشد و به هیچ وجه امکان ندارد که آموزش این رشته‌ها در قالب مجازی ارائه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته برخی شهرها برای ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری با مشکلاتی مواجه هستند کمااینکه در استان همدان با مشکل تامین آب مواجه هستیم و نمی‌توانیم در خوابگاه‌ها به ارائه خدمات بپردازیم بنابراین به طور موقت آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود اما تداوم این روند نیز به صلاح سیستم آموزشی و تربیتی کشور نیست و چنانچه تداوم یابد نسبت به این موضوع تذکر می‌دهیم تا حتی‌الامکان مراکز آموزشی با سازوکارهای مناسب به ارائه خدمات آموزش حضوری بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار