فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد؛

ضرورت آموزش دو واحد سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان؛ مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس آموزش دو واحد سواد رسانه‌ای به دانش آموزان را ضروری دانست و گفت سواد رسانه‌ای باید در محتواهای درسی گنجانده شود. کمیسیون آموزش نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش دو واحد سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان؛ مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود

احمدحسین فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به اینکه دشمنان انقلاب آموزش و پرورش و مدارس را هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: «یک بخش، بحث خانواده‌هاست که آموزش و تربیت خانواده‌ها به دست آموزش و پرورش نیست. قبل از انقلاب دولت پهلوی برای تغییر ساختارهای سیاسی و اجتماعی به سراغ آموزش و پرورش رفت و آموزش و پرورش سنتی را به نوین تبدیل کرد. ایجاد تغییر در ساختارهای سیاسی و اجتماعی وظیفه آموزش و پرورش است که می‌تواند این آموزش از طریق دانش آموزان به خانواده‌ها ارائه شود.»

وی اضافه کرد: «البته تمامی این کارها وظیفه آموزش و پرورش نبست و نهادهای فرهنگی نیز موظف هستند ضمن همکاری با دستگاه‌های امنیتی این کار را انجام دهند.»

نماینده مردم همدان در مجلس به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «زمانی که با کمبود ۶۰ هزار نفری معلم مواجه هستیم، نباید انتظار کیفیت آموزش داشته باشیم. البته آموزش و پرورش نیز چاره‌ای جز این کار ندارد. بی‌توجهی چندین سال گذشته به جذب نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان موجب شده است که امروز با کمبود معلم مواجه شویم.»

فلاحی ادامه داد: «محتواهای آموزشی ما هر سال باید بروزرسانی شود و از موسسه‌های فرهنگی آموزشی در این زمینه کمک گرفته شود. ما ناچار به این سمت و سو رفته‌ایم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در شیوه آموزشی ما بخشی را دوستان در اتحادیه انجمن دانش آموزی طراحی کردند که دانش آموزان با محتواهای الکترونیک آشنا شوند. آموزش و پرورش حتماً باید با سمت آموزش دو واحد سواد رسانه‌ای برود تا بتوانند از این فضا درست استفاده کنند. کما اینکه دو سال کرونا این آفت را در پی داشت بر همین اساس سواد رسانه‌ای باید در محتواهای درسی گنجانده شود. کمیسیون آموزش نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار