توسلی در گفت‌و‌گو با پانا:

دستگاه‌های نظارتی افرادی را که در اجرای اسناد بالادستی قصور داشته‌اند معرفی کنند

حاکم شدن ثبات اقتصادی در کشور، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است/ ثبات قیمت‌ها و نرخ ارز باید وجود داشته باشد تا مردم بتوانند پیش‌بینی و سرمایه‌گذاران بتوانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت دیوان محاسبات باید، افرادی که در جهت عدم اجرای اسناد بالادستی قصور داشتند را معرفی کنند تا بتوان در مراحل بعدی، قوانین بودجه و برنامه هفتم را به‌درستی اجرا کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های نظارتی افرادی را که در اجرای اسناد بالادستی قصور داشته‌اند معرفی کنند

فتح‌الله توسلی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به ابعاد اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه توسعه هفتم، اظهار کرد: «متاسفانه دولت‌های قبل به احکامی که در برنامه‌‌های توسعه آمده بود، عمل نکردند؛ باید یکسری دستورالعمل‌هایی را تدوین می‌کردند که انجام نشده است. طبیعتاً اگر اسناد بالادستی از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری و سند ۱۴۰۴ و سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اجرایی نشوند، عملاً به آن آرمان اصلی که مدنظر رهبر انقلاب است، نخواهیم رسید.»

وی افزود: «اقدامات لازم باید انجام شود تا اصل به جز تبدیل شود. ابتدا حکمی در بودجه یا برنامه توسعه ذکر می‌شود و سپس این حکم به دستورالعمل و آیین‌نامه تبدیل می‌شود و وظایف نهادها و ماموریت‌های آنها مشخص می‌شود.»

بررسی لایحه بودجه در زمان محدود انجام می‌شود و فرصت کافی وجود ندارد تا نمایندگان پیشنهادات خود را مطرح کنند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: «در بودجه‌ریزی نیز همین روال است؛ ما اشکالات جدی در بحث بودجه‌ریزی در دولت و مجلس داریم. بررسی لایحه بودجه در زمان محدود انجام می‌شود و فرصت کافی وجود ندارد تا نمایندگان پیشنهادات خود را مطرح کنند. من فکر می‌کنم دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، معاونت نظارت وزارت اقتصاد زمانی که گزارشاتشان را ارائه می‌دهند، افرادی که قصور داشتند را نیز معرفی کنند تا بتوانیم در مراحل بعدی قوانین بودجه و برنامه هفتم را به درستی اجرا کنیم.»

وی ادامه داد: «یکی از مشکلات اقتصادی کشور ما ثبات قیمت‌ها و نرخ ارز است تا مردم بتوانند پیش‌بینی کنند و سرمایه‌گذاران بتوانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند. حاکم شدن ثبات اقتصادی در کشور، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار