معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اربعین پیام مبارزه با جور و فساد را به همراه دارد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اربعین، آن را دارای پیام مبارزه با جور و فساد دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اربعین پیام مبارزه با جور و فساد را به همراه دارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی موکب های دانش آموزی با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: بازگشایی مدارس مقارن است با اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) انتظار داریم بازگشایی در راستای قیام عاشورا و تبیین درس های سراسر معنوی پیامبر و امامان بزرگوار باشد و حتماً باید در زنگ بازگشایی مدارس مداحی هرچند کوتاه اتفاق بیفتد، چرا که هیچ جای تاریخ نهضتی همچون اربعین وجود ندارد.

وی افزود: اربعین پیام مبارزه با جور و فساد را به همراه دارد که امام حسین (ع) بصورت علنی با ظلم مبارزه کردند.

طاهر علمی ادامه داد: اربعین جلوه ای از اقتدار شیعه و ادامه دهنده پیام امام حسین (ع) در جامعه امروز است؛ بنابراین نباید به عنوان یک برنامه زودگذر به آن نگاه کنیم.

امروزه اربعین یک برنامه خاص معنوی است و انتظار داریم این برنامه در کانون ها با محوریت های مختلف و در مدارس با برنامه‌های گوناگون تدارک دیده شود. با فضاسازی در محیط کانون ها باید انجام گیرد و محتوای مناسبی از طریق دانش آموزان تولید شده و اقدامات فرهنگی آموزشی نیز در زمینه های مختلف اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: حضور کودکان به همراه خانواده هایشان در این برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است که باید از آنان دعوت بعمل آید و در این راستا می‌توان از ظرفیت کودکان و هیئت‌های دانش‌آموزی نیز استفاده کرد، چرا که قشر جوان از مهم‌ترین نشانه‌های پیروی از فرهنگ عاشورایی هستند، هر شیعه اگر در روز عاشورا و اربعین علم بنا کند اقتدار و اتحاد شیعه نمایانگر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار