معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

اقدامات شهرداری تهران برای باز شدن گره‌های فرایند صدور پروانه

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت که هر روز یک گره‌ای از گره‌های فرایند صدور پروانه ساخت باز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شهرداری تهران برای باز شدن گره‌های فرایند صدور پروانه

حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص روند طولانی صدور پروانه ساختمانی گفت:‌ «هر روز گره‌ای از گره‌های فرایند صدور پروانه ساخت باز می‌شود. دوستان دوره گذشته سخت‌گیری‌های زیادی را به مردم تحمیل کردند و عملا مراحل صدور پروانه خیلی طولانی شده بود. مصوبه‌ای که شورای شهر برای زمین‌های زیر 500 متر تصویب کرد، یکی از گره‌هایی بود که باز شد زیرا باید همه پرونده‌ها در نوبت طرح در صحن قرار می‌گرفت و مدت زمان طولانی لازم بود که اصلاح آن به کاهش زمان صدور پروانه کمک می‌کند.»

وی ادامه داد: «صدور پروانه را تا رسیدن به زمانی که قانون الزام کرده پیگیری می‌کنیم و دغدغه‌ انبوه‌سازان و سازندگان خُرد را برطرف می‌کند.»

صارمی درخصوص گلایه‌ای که از شورای عالی شهرسازی درخصوص تاخیر در بررسی اصلاح ضوابط ساخت در بافت فرسوده مطرح کرده است، گفت:‌ «امیدواریم دوشنبه هفته آینده این موضوع مطرح و تصویب شود.»

وی درخصوص اینکه 5000 واحدی که کلنگ‌زنی آن در مناطق مختلف انجام شد در چه مناطقی ساخته می‌شود هم گفت:‌ «تعدادی از آنها در منطقه 2، 16 و 20 متمرکز است و بقیه هم در مناطق 22 گانه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار