استاندار قزوین:

مولدسازی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

قزوین(پانا) - استاندار قزوین گفت مولدسازی، ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌های کاربردی، خانه‌های خلاق دانش‌آموزی و حذف مدارس کانکسی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مولدسازی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین، محمد اعلایی استاندار قزوین گفت: مولدسازی، ایجاد کارگاه های مهارت آموزی و توسعه هنرستان های کاربردی، خانه های خلاق دانش آموزی و حذف مدارس کانکسی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

استاندار قزوین گفت: مولدسازی، ایجاد کارگاههای مهارت آموزی و توسعه هنرستانهای کاربردی، خانه های خلاق دانش آموزی و حذف مدارس کانکسی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در انتخاب مدیران مدارس از افراد جوان مورد اعتماد استفاده کنید تا کارها سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: از آنجا که پیشبرد امور بیشتر شخص محور است لذا اگر افراد درست انتخاب شوند به نتایج بهتری می رسیم و یک مدیر تاثیرزیادی در پیشبرد برنامه ها و سرنوشت دانش آموزان دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای ایجاد نشاط در مدارس توجه جدی شود و اگر از امیدآفرینی صحبت می کنیم حتما لازم است برنامه های ما نیز در این زمینه باشد تا کارها عملیاتی شود.

اعلایی گفت: با ایجاد ظرفیت های امیدآفرینی می توانیم نشاط مدارس را بالا ببریم و در این مسیر همه دستگاهها در کنار آموزش و پرورش هستند.


وی اظهارداشت: برای توسعه هنرستانها حمایت خواهیم کرد تا برای ارتقای کیفی و کمی هنرستانها اتفاقات خوبی رخ دهد و در این زمینه بهتر است از امکانات موجود برای درآمدزایی بیشتر استفاده کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: باید هنرستانهای شاخصی در هر استان و یا شهر داشته باشیم و در این زمینه پارک علم و فنآوری یک مجموعه ارزشمندی دارد که اقدامات خوبی می توانند انجام دهند و بهتر است راه اندازی خانه خلاق دانش آموزی جدی گرفته شود تا از تسهیلات معاونت ریاست جمهوری هم استفاده کنیم.

اعلایی بیان کرد: ایجاد کارگاههای مهارت آموزی و هنرستان شیرینی سنتی در قزوین از طرح های خوبی است که مورد حمایت ما نیز قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص برچیده شدن مدارس کانکسی هم گفت: برای جایگزین شدن مدارس کانکسی می توانیم از اعتبارات نفت نیز استفاده کنیم و مشارکت خیرین هم بسیار تاثیرگذار است.

استاندار قزوین اضافه کرد: از ظرفیت واحدهای صنعتی برای تکمیل مدارس نیمه تمام و کانکسی استفاده شود و در این راه مولد سازی دارایی ها هم مهم است و مدارسی که قابلیت تغییر کاربری دارند باید مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: یک تسهیل گری هم در دولت انجام شد و مدارسی که کاربری تجاری دارند می تواند فروخته شده و با اعتبار آن چند مدرسه جدید در سایر نقاط احداث شود.

اعلایی اضافه کرد: در قزوین یک مدرسه در بهترین نقطه شهری که پر ترافیک هست وجود دارد که می توانیم آن را بفروشیم و چند مدرسه جدید در مناطق کم ترافیک بسازیم تا مردم نیز با راحتی بیشتری فرزندان خود را جابجا کنند.

استاندار قزوین از معاون عمرانی استانداری خواست در مدت دو ماه فهرست کاملی از مدارس استان با درجه بندی و کاربری مشخص تهیه کند تا برای مولد سازی اقدام شود.

وی خواستار نظارت مدیران آموزش و پرورش بر نحوه دریافت شهریه و هزینه کرد آن شد.

ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ نفر (طرح شهید دانش آموز رضا پناهی)و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار