وزیر آموزش‌وپرورش:

هویت ایرانی به‌ویژه در نوشت‌افزارها باید تقویت شود

این موضوع مهم است که دانش‌آموزان روی کاغذ ایرانی بنویسند/ بخش‌های تولید محتوا و پویانمایی‌ها نیز باید نمایانگر هویت ملی باشد/ باید از ظرفیت هزار کانون پرورش فکری در راستای مردمی‎‌سازی آموزش‌وپرورش و تحقق عدالت آموزشی بهره‌مند شویم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت توجه به تقویت هویت ایرانی به‌ویژه در زمینه نوشت‌افزارها تاکید کرد و استفاده دانش‌‌آموزان از کاغذ ایرانی را بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هویت ایرانی به‌ویژه در نوشت‌افزارها باید تقویت شود

یوسف نوری در نشست جمعی از فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی اظهار کرد: در پایان یک سال کاری رضایت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) شامل رئیس‌جمهور و عملکرد هیات دولت شد.

وی افزود: سالانه بین ۴۵ تا ۴۷ هزار تن کاغذ مصرف می‌کنیم اما تاکنون تنها ۵ هزار تن از این آمار از کاغذ تولید داخل خریداری می‌شد؛ با تلاش‌های صورت گرفته و کارهای جهادی انجام ‌شده در یک‎ساله اخیر خوشبختانه بیش از ۳۴ هزار تن کاغذ از تولیدات داخلی تأمین ‌شده است.

نوری تصریح کرد: این موضوع مهم است که دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی روی کاغذهای ایرانی بنویسند و جنس کاغذ کتاب‌های‌شان نیز از کاغذ خارجی نباشد.

وی ادامه داد: باید هویت ایرانی همواره مورد توجه قرار گیرد و به‌ویژه در نوشت‌افزارها این هویت تقویت شود.

وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: البته تنها بخش نوشت‌افزار موردنظر نیست بلکه بخش‌های تولید محتوا و پویانمایی‌ها نیز باید نمایانگر هویت ملی باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در سطح کشور بیش از یک هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم، بنابراین باید از این ظرفیت در راستای مردمی‎‌سازی آموزش‌وپرورش و تحقق عدالت آموزشی بهره‌مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار