سهمیه بنزین آزاد خودروها ماهانه ۱۵۰ لیتر

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت در تابستان امسال ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سوخت مایع بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
 سهمیه بنزین آزاد خودروها ماهانه ۱۵۰ لیتر

جلیل سالاری امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع و گزارش عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بحث ال پی جی ابتدا باید ظرفیت صادراتی ایجاد کنیم، گفت: بر اساس تکالیف قانونی، استفاده از ال پی جی در حمل‌ونقل در ظرفیت محدودیت انجام خواهد شد.

وی به‌خصوص صادرات بنزین به لبنان نیز گفت: در شرایط خاص تجارت کار ما است و در شرایط تجارت را انجام می‌دهیم.

سالاری ادامه داد: اکنون نیز عرضه گاز مایع و نفت گاز در بورس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: صادرات بنزین بر اساس نیازمندی و تراز انجام می‌شود و اولویت اول ما تامین نیاز داخلی است.

معاون وزیر نفت افزود: این ماه حجم بالای مصرف داخلی است که مدیریت می‌کنیم تا مصرف را در این ایام پوشش دهیم.

وی به پیاده‌روی اربعین و توجه به تأمین سوخت این ایام اشاره کرد و گفت: حجم زیادی خودرو در چزابه و مهران داریم و انبارها در این مناطق تقویت خواهد شد زیرا مردم با خودروهای شخصی جابه‌جا می‌شوند. سالاری تأکید کرد: علاوه بر سوخت‌رسانی در جایگاه‌های ثابت، سوخت‌رسانی سیار را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در خصوص تغییر سهمیه دوم در کارت‌های سوخت از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر در سیستان و بلوچستان اتفاق نیفتاده یک سهمیه ۱۵۰۰ است و نرخ سه هزار گفت: این تغییر محدود به سیستان و بلوچستان نیست و در تمام کارت‌های سوخت سراسر کشور اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها امسال که با گرمای تابستان مواجه بودیم و کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را داشتیم، از ابتدای سال آغاز شد.

وی گفت: در تابستان امسال ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سوخت مایع بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار