۱۲ بیمار بدحال کرونایی در اردبیل بستری هستند

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد 44 بیمار به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که از این تعداد 12 بیمار در بخش آی.سی.یو کرونا بستری هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ بیمار بدحال کرونایی در اردبیل بستری هستند

علی محمدیان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بازدید از مراکز درمانی اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و شاهد روند افزایشی مبتلایان و بستری‌های کرونایی در این استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی تدوین شده و در اختیار عموم قرار گرفته است، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در دهه اول محرم و عدم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سبب افزایش میزان ابتلاء به کووید - ۱۹ در اردبیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر ۴۴ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید - ۱۹ بستری شدند که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش ICU کرونا بستری هستند.

محمدیان با اشاره به اینکه ۹ بیمار کووید - ۱۹ در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی مرخص شده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه مردم باید از عادی‌انگاری بیماری خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: ضروری است تا افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دز واکسن کرونا آنها گذشته، حتماً برای تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار