اما و اگرهای تغییر وضعیت ایثارگران در شهرداری تهران

تهران (پانا) - تبدیل وضعیت قراردادهای ایثارگران یکی از چالش‌های شهرداری تهران است که به گفته معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری، تغییر وضعیت ایثارگران در حال انجام است و به‌زودی قراردادهای آن‌ها در همان محل اشتغال‌شان به‌صورت دائمی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اما و اگرهای تغییر وضعیت ایثارگران در شهرداری تهران

تغییر وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران پس از چند ماه تاخیر در حال انجام است اما برخی ایثارگران به نحوه اجرای قانون در شهرداری انتقاد دارند. گروهی از این ایثارگران با حضور در مقابل شورای شهر تهران خواستار دائمی‌شدن قراردادهای خود با شهرداری تهران هستند اما معاون شهردار تهران می‌گوید این افراد در سازمان و شرکت‌هایی که شاغل هستند تغییر وضعیت می‌دهند.

لطف‌الله فرزونده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران به پانا می‌گوید: «تغییر وضعیت ایثارگران در حال انجام است و به‌زودی قراردادهای آن‌ها در محل اشتغالشان، دائم می‌‌شود.»

او درخصوص اینکه برخی ایثارگران مشمول قانون معتقدند که باید قراردادهای دائمی آنها با شهرداری باشد نه سازمان و شرکت زیرمجموعه شهرداری، معتقد است: «بر اساس قانون کسانی که ایثارگر هستند درصورتی که شرایط لازم را داشته باشند در همان سازمان مربوطه قراردادشان دائمی می‌شود. فقط کسانی که در داخل شهرداری فعالیت می‌کنند قرار دادهایشان با شهرداری تهران است و کسانی که در شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند به استخدام آن شرکت‌ها در می‌آیند.»

چند روز پیش نیز محمدجواد لشکری، معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان شاغل در شهرداری تهران گفته بود: «احکام تبدیل وضعیت استخدامی ۲ هزار و ۲۳۵ نفر از مشمولین از قراردادی به رسمی قطعی صادر شده و پرونده ۳۳۳۹ نیروی پیمانکاری حجمی شهرداری تهران نیز در دست بررسی است.»

اما ناصر امانی درباره نگرانی‌هایی که برای تغییر وضعیت استخدامی ایثارگران در شهرداری تهران ایجاد شده است، به پانا می‌گوید:‌ «برابر قانون و ابلاغیه قرار شده این افراد به رسمی تبدیل وضعیت شوند و شهرداری تهران هنوز تصمیم قطعی درخصوص چگونگی این تبدیل وضعیت نگرفته و تاکنون حکم یک نفر را هم صادر نکرده است و ظاهرا به‌صورت شفاهی از قول بعضی مدیران شهرداری شنیدند که قرار است قراردادشان در همان شرکت یا سازمان به رسمی تبدیل شود و آنها به این مساله معترضند و می‌گویند باید رسمی شهرداری شوند.»

او پیشنهاد می‌کند:‌ «معتقدم برای آنکه شهرداری این مشکل را حل کند، باید این افراد کارگر رسمی شهرداری شوند و بعد به آن شرکت‌ها مامور شوند چون پست کارگری به اندازه کافی در شهرداری وجود دارد. چند هزار پست کارگری در شهرداری وجود دارد که غیرفعالند و می‌توان از این پست‌ها استفاده و آنها را به کارگر رسمی تبدیل کرد و سپس به شرکت‌های مربوطه خود مأمور کرد.»

دو هفته پیش نیز جمعی از ایثارگران خودرو سرویس شهر که خودروهای شهرداری را تامین می‌کند در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. نماینده معترضان اعلام کرده بود که خودرو سرویس شهر، ۴ هزار پرسنل دارد که ۵۰۰ نفر ایثارگر هستند. ما مدارک خودمان را هم تحویل دادیم اما هر روز وعده سر خرمن می‌دهند. حالا هم گفتند که باید قراردادتان با همان شرکت خصوصی خودرو سرویس شهر تغییر کند. در حالی که هیچ شرکت خصوصی تغییر وضعیت را نمی‌دهد و ما باید تبدیل وضعیت قطعی کارگری شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار