مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین افتتاح اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی کشور:

آموزش و پرورش به دنبال تحکیم و تقویت بنیان خانواده است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت ما امروز نیازمند ساختن یک جامعه شاد، سالم و امیدوار هستیم و برای ساختن جامعه سالم، باید خانواده‌های سالم و زندگی سالم داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به دنبال تحکیم و تقویت بنیان خانواده است

به گزارش پانا، علیرضا کریمیان در آیین افتتاح اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور یادواره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید شمسی پور که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد بزرگ ورزشی برای اولین بار در سطح کشور در حال برگزاری است؛ در دولت مردمی سیزدهم، منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دستور کار قرار گرفت و به عنوان رئوس فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا توفیق داشتیم برای اولین بار این جشنواره فرهنگی ورزشی را به نام شهدای گرانقدر حاج قاسم سلیمانی و شهید شمسی‌پور برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: یکی از مواردی که در این جشنواره دنبال می‌کنیم، تحکیم و تقویت بنیان خانواده است و رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تاکید داشتند. بنابراین مبحث جوانی جمعیت و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله موضوعاتی است که به دنبال فرهنگسازی درباره آنها در این جشنواره هستیم.

کریمیان تصریح کرد: همچنین در این آیین بزرگ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان جامعه را دنبال می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم نهادینه‌سازی روحیه ورزشکاری و گرایش به ورزش و همچنین کشف استعدادهای ورزشی، مسیر را برای رشد و پیشرفت بیش از پیش کشور مهیا خواهد کرد.

وی گفت: بارها و بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیدیم و شنیدیم و همچنین در بیانیه گام دوم مشاهده کردیم که عمده مخاطب حضرت آقا نوجوانان هستند؛ ایشان بارها نوجوانان این کشور را چشم و چراغ حال و آینده ایران عزیز دانستند و به آنها فرمودند که شما نوجوانان آینده‌سازان این مرز و بوم هستید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: به همین خاطر تلاش کردیم با فراهم‌سازی فضای مطلوب و مناسب در جهت تعالی و رشد هرچه بیشتر نوجوانان عزیز در یک فضای گروهی و خانوادگی، کمک موثری به استعدادیابی و شکوفا شدن استعداد دانش‌آموزان این سرزمین داشته باشیم.

کریمیان افزود: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت در جامعه، زمینه‌ساز شکوفایی فطرت و بروز استعدادهای دانش‌آموزان است و اعتقاد داریم شکل‌گیری هویت یکپارچه ایرانی و اسلامی در فضای آموزش و پرورش محقق خواهد شد و معتقدیم که با تربیت نسلی متعهد، تعالی‌جو، تحول‌آفرین و بصیر، قبل از هرجای دیگری در حریم مقدس مدرسه اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: ما امروز نیازمند ساختن یک جامعه شاد، سالم و امیدوار هستیم و برای ساختن جامعه سالم، باید خانواده‌های سالم و زندگی سالم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار