مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان ،

یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش‌، خانواده است/ فیلم

اصفهان (پانا) - یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش‌، خانواده است. اگر خانواده با مدرسه در رابطه با مسائل آموزشی و پرورشی و فرهنگی‌ تعامل داشته باشد‌، قطعا پیشرفت دانش‌آموزان در ابعاد آموزشی و پرورشی بیشتر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش‌، خانواده است/ فیلم

سید احمد امامیه، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در گفت‌وگو با پانا در رابطه با موضوع تحکیم رابطه خانواده و مدرسه گفت: «یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش، خانواده است. اگر خانواده با مدرسه در رابطه با مسائل آموزشی و پرورشی و فرهنگی تعامل داشته باشد، قطعا پیشرفت دانش آموزان در ابعاد آموزشی و پرورشی بیشتر خواهد بود.»

وی افزود: «یکی از بُعدهایی که خانواده می تواند با آن به مدرسه کمک کند، بُعد فکری و اندیشه ای اولیا و دانش آموزان است. دانش آموزان در مدارس مختلف دارای اولیا با تفکّرات و اندیشه های متفاوت هستند که هر کدام از این تفکّرات و طرح ها می تواند راهگشای خیلی از مسائل و مشکلات مدرسه‌ها باشد.»

سید احمد امامیه از اولیاء دانش آموزان تقاضا کرد که رابطه خود را با مدرسه هر چه بیشتر تحکیم ببخشند و حضور خود را در مدرسه پررنگ تر کنند و در کارهایی که می توانند مدرسه را یاری کنند و طرح های خود را ارائه دهند. مدارس نیز با آغوش باز پذیرای این طرح ها خواهند بود.

وی همچنین، در رابطه با موضوع مردمی‌سازی آموزش و پرورش گفت: «در مورد مردمی‌سازی آموزش و پرورش فقط بحث مشارکت دانش آموزان و اولیا نیست و باید از ظرفیت تمام کسانی که می توانند به آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف کمک کنند استفاده شود. مانند معتمدین محلی که آموزش و پرورش در آن قرار گرفته، خیّرین محل، نهادها و سازمان‌هایی که در آن محل قرار دارند. در واقع مردمی‌سازی زمانی اتفاق می افتد که همه خود را متعهد همکاری و همفکری با آموزش و پرورش بدانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار