مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد؛

شکایت شهرداری تهران از مجموعه ورزشی انقلاب درباره قطع درختان

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره قطع درختان در مجموعه ورزشی انقلاب توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شکایت شهرداری تهران از مجموعه ورزشی انقلاب درباره قطع درختان

علی محمد مختاری در حاشیه برگزاری هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به خشکاندن و قطع چندین اصله درخت در مجموعه ورزشی انقلاب اظهار کرد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که تمام درختان در مجتمع‌های به این شکل توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران پلاک‌کوبی شده‌اند و در واقع این درختان دارای شناسنامه هستند و در مورد خشکاندن تعدادی از درختان در مجموعه ورزشی انقلاب نیز شهرداری تهران از قبل ورود پیدا کرده است.

وی در رابطه با پرونده قطع و خشکاندن چندین اصله درخت در مجموعه ورزشی انقلاب گفت: در این مجموعه بالغ بر 19 هزار اصله درخت کاشته شده است و دارای شناسنامه است که متاسفانه مسئولان این مجموعه در گذشته نسبت به خشکاندن و از بین بردن چندین اصله درخت با بن بالا اقدام کرده‌اند که در همین زمینه سازمان بوستان‌ها شکوائیه‌ای را تنظیم و از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرد.

مختاری گفت: پس از پیگیری قضایی شهرداری تهران؛ دادگاه حکم به برائت مسئولان مجموعه ورزشی انقلاب داد و در ادامه شهرداری تهران این پرونده را پیگیری و در نهایت این مسئله به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه قطعا شهرداری تهران پیگیر برخورد با عاملان از بین بردن چندین اصله درخت با بن بالا در مجموعه ورزشی انقلاب است، گفت: این مسئله از طریق دادگاه تجدیدنظر پیگیری و نتیجه آن به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شخص، نهاد و مجموعه‌ای حق ندارد درختان را خشک، قطع و از بین ببرد، گفت: چنانچه درخت یا درختانی نیز دچار بیماری و آفت هم شوند این موضوع باید از طریق کمیسیون ماده هفت پیگیری و مورد بررسی قرار بگیرد و چنانچه در نهایت این کمیسیون تصمیم به قطع چنین درختانی بکند باید دو برابر بن این درختان در همان منطقه و محدوده غرص شوند.

مختاری با بیان اینکه پرونده خشکاندن و قطع چندین اصله درخت با بن بالا در مجموعه ورزشی انقلاب در تاریخ 19 مرداد 1401 به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شده است، گفت: روز گذشته نیز نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل قطع درختان در مجموعه ورزشی انقلاب حاضر و موضوع به طور ویژه پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار