معاون وزیر آموزش و پرورش:

سنجه کنکور نباید تک بعدی باشد

اردبیل (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با عنوان اینکه سنجه فعلی کنکور مورد قبول آموزش و پرورش نیست، گفت این سنجه نباید تنها به شاخص‌های آموزشی اختصاص پیدا کند، بلکه شاخص‌های تربیتی را نیز باید دربرگیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجه کنکور نباید تک بعدی باشد

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با برنامه تلویزیونی رادیو ساعتی صداوسیمای سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: اینکه سهم مدارس دولتی نسبت به مدارس دیگر در کنکور پایین است، تصور غلطی است، چرا که همین مدارس سمپاد که بیشترین قبولی در کنکور از این نوع مدارس است، جزو مدارس دولتی است.

وی افزود: دانش آموزانی که ضریب هوشی آنها نسبت به سایر دانش آموزان بالاست و بعنوان نخبه در مدارس سمپاد تحصیل می کنند، طبیعی است که موفقیت آنها در کنکور نسبت به دیگر دانش آموزان بیشتر باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجه کنکور تک بعدی است، تصریح کرد: امروز در جامعه چنین قلمداد می شود، دانش آموزانی که غیر از فعالیت آموزشی مدارس خود از آموزش خارج از مدرسه نیز برخوردار باشند موفقیت بیشتری را نسبت به دیگران در کنکور به خود اختصاص خواهند داد.

محمودزاده تصریح کرد: در سنجه های کنکور علاوه بر شاخص های آموزشی از قبیل تست زنی باید شاخص های تربیتی نیز گنجانده شود، بر همین اساس است که آموزش و پرورش سوابق تحصیلی دانش آموزان در سه سال منتهی به کنکور را مهم ارزیابی می کند.

به گفته وی هرچند افزایش کیفیت اجرایی کلاس های درسی از وظایف آموزش و پرورش می باشد ولی دیگر شرکا نیز باید به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار