احمد محمودزاده:

آموزش چهره به چهره از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت آموزش چهره به چهره و آموزش و پرورش با کیفیت جزو سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش چهره به چهره از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی-توجیهی کارشناس‌، مسؤولان و رابطین حوزه آموزش از راه دور سراسر کشور در محل خانه معلم اردبیل با تاکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش، آموزش چهره به چهره است، اظهار کرد: در برخی شرایط ما موظف هستیم بخشی از دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل و بزرگسالانی که در دایره آموزش و پرورش حضور ندارند را مدیریت و به شیوه‌های مختلف از جمله آموزش از راه دور خدمات آموزشی را ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا دو طرح ویژه برنامه‌ریزی و در دست اجرا است، افزود: همگانی‌سازی مجوز‌های مربوط به آموزش از راه دور با شرایطی که وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته، با استفاده از زیرساخت‌ها و بستر الکترونیکی که در ایام کرونا طراحی و اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با مانع‌زدایی آیین‌نامه‌ها مسیر حضور و تحصیل دانش‌آموزان را به صورت ترکیبی و تلفیقی هموار کنیم تا بازماندگان از تحصیل به طور راحت و روان، در خانه و در مدرسه به ادامه تحصیل بپردازند.

محمودزاده با اشاره ادغام برخی از طرح‌های آموزش و پرورش، ادامه داد: در این رابطه همکاری معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش در زمینه برنامه‌ریزی‌، ضروری است تا بخشی از این طرح‌هایی که در قالب آموزش بزرگسال، متفرقه، طرح جامع و داوطلب آزاد انجام می‌شود با ماموریت‌های چندجانبه، مانع‌زدایی و تسهیلگری، زمینه‌های دستیابی به آموزش و پرورش با کیفیت را فراهم کند.

وی برگزاری همایش‌ها و گردهمایی را برای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها موثر عنوان کرد و گفت: استفاده از نقطه نظرات کارشناسی و پیشنهادات برای تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در دولت سیزدهم بسیار مهم است و نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی همچنین در جمع موسسان مدارس غیردولتی اردبیل اظهار کرد: هم اکنون نگاه های مختلفی به این حوزه وجود دارد و برخی از متخصصین و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت وجود مدارس غیردولتی را کمکی شایان برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دانسته و عین عدالت آموزشی تعبیر می کنند. و در مقابل عده ای بر این باورند که ایجاد مدارس غیردولتی باعث ایجاد شکاف طبقاتی و دسترسی طبقه مرفه به آموزش های بهتر می شود و انتقاداتی به این حوزه وارد می کنند.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اسناد بالادستی و برنامه دولت مردمی سیزدهم و برنامه های مقام عالی وزارت ساماندهی مدارس غیردولتی را در برنامه کاری داریم تا بتوانیم بسیاری از نقدهای که برمدارس غیردولتی انجام می پذیرد، مرتفع سازیم. هرچند برخی از مدارس غیردولتی بسیار پیشرو و همگام با نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند و برنامه های آموزشی و پرورشی آن ها هماهنگ با برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های مدارس غیر دولتی شاخص هایی را تدوین کردیم تا برا اساس این شاخص ها مدارس غیردولتی رتبه بندی شوند و بالطبع شهریه این مدارس هم با توجه به رتبه مدارس مشخص خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین آمادگی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، برای اصلاح پایه شهریه مدارس استان اردبیل بر اساس شاخص های موجود اعلام کرد.

محمود زاده از مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل خواست تا پس از بررسی های لازم زمین با کاربری آموزشی در اختیار موسسان مدارس غیردولتی قرار دهد و همچنین آموزش و پرورش استان برای ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی در این مدارس در اعطای وام های کم بهره اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز به ادغام فعالیت هایی همچون داوطلبان آزاد، متفرقه، آموزش بزرگسالان، ایثارگران و...در قالب آموزش از راه دور در بستر الکترونیک اشاره کرد.

در این جلسه کلام الله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: حسب دستور استاندار اردبیل مدارس با توجه به شاخص هایی که تعیین خواهد شد، در آینده نزدیک حتی مدارس غیردولتی نیز رتبه بندی می شوند.

وی ضمن اشاره به صدور مجوزهای بی رویه به موسسات آموزشی توسط برخی نهادهای فرهنگی استان، تصریح کرد: اولیا و دانش آموزان آسیب پذیر هستند و متاسفانه گاهی در این موسسات و آموزشگاه ها بسیاری از مسایل رعایت نمی شود.

این مقام مسئول همچنین از بررسی نمرات میانگین دروس پایه و تخصصی پایه دوازدهم و همچنین نمرات پایه دهم و یازدهم در این استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار