رونمایی از تجهیزات تخصصی نجوم پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سبلان در شهرستان سرعین

اردبیل (پانا) - با حضور امام جمعه سرعین از تجهیزات تخصصی نجوم پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سبلان سرعین به ارزش 100 میلیون تومان در این شهرستان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از تجهیزات تخصصی نجوم پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سبلان در شهرستان سرعین

دراین مراسم سجاد محسن پور، سرپرست آموزش و پرورش سرعین ضمن تشریح اهمیت جایگاه نجوم در دوره تمدن نوین اسلامی و عصر حاضر، از مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل به جهت انتخاب پژوهس سرای دانش آموزی سبلان سرعین بعنوان قطب نجوم استان و تخصیص اعتبار خرید تجهیزات تخصصی نجوم بالغ بر ۱میلیارد ریال به این شهرستان و همچنین از مسئول اتاق نجوم دانشگاه محقق اردبیلی و مدیر پژوهش سرای سبلان شهرستان سرعین بابت مشاوره خرید، پیگیری و راه اندازی تلسکوپ تشکر و قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت دفتر امام جمعه، فرمانداری، شهرداری و تعامل بخش خصوصی اتاق نجوم شهرستان سرعین راه اندازی و استهلال ماه در عید سعید فطر در این شهر نیز صورت پذیرد و همچنین از طریق ارائه آموزش های مدون، دانش آموزان مستعد و علاقمند به این رشته اسلامی شناسایی و بصورت تخصصی پرورش یابند.

در پایان با حضور مسئولین شهرستانی، دانش آموزان و عموم مردم از تلسکوپ و دوربین دوچشمی پژوهشسرای سبلان رونمایی و حاضرین در مراسم به رصد پدیده ابر ماه و سیاره زحل پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار