محبوبه جعفری

روایتی از جشنواره استعدادیابی افق طلایی

با ورود به فصل تابستان و شروع انواع کلاس‌های آموزشی و مهارتی، خاطرات جشنواره استعدادیابی افق طلایی در ذهنم تداعی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از جشنواره استعدادیابی افق طلایی

داستان از آنجایی آغاز شده بود که جواد جعفری، دبیر ادبیات اداره آموزش و پرورش میاندورود تصمیم به کشف استعدادهای دانش آموزان این شهرستان گرفت.

جعفری دبیر ادبیاتی بود که در کلاس نگارش به دانش آموزانش مداحی، سخنرانی، داستان نویسی، نقالی و مجری گری آموزش می داد.

وقتی دانش آموزانش در مسابقه سخنرانی شرکت کردند و رتبه های خوبی کسب کردند؛ جرقه ای در ذهن این معلم باانگیزه و فعال درخشید و عهد بست دانش آموزان مستعد میاندورود را شناسایی کند و پرورش دهد. او معتقد بود کشف و شکوفایی استعداد کمک بسزایی به پیدا کردن مسیر زندگی آینده دانش آموزان می کند و بعدها اعتقادش را اثبات کرد.

جواد جعفری برای رسیدن به هدفش دست به کار شد و جشنواره استعدادیابی افق طلایی را در رشته های: مجری گری، سخنرانی ، تک نوازی، تئاتر، نقالی، قصه گویی و... برپا کرد، به تک تک ۲۲ مدرسه متوسطه اول میاندورود مراجعه و طرح خودش را معرفی کرد.

او برای داوری و برگزاری کارگاه های آموزشی این جشنواره از همکاران خود و معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان استفاده کرد و افق طلایی را بعد از برگزاری سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال به پایان رساند.

به خاطر دارم که بعد از مرحله مقدماتی و نمایش هنر و استعدادمان با موضوع دلخواه، کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب شهرستان و استان به صورت رایگان برای ما دانش آموزان برگزار شد و نقاط قوتمان تقویت و نقاط ضعفمان برطرف شد.

مرحله نیمه نهایی با انتخاب موضوع توسط داوران انجام شد و در نهایت از ۱۸۸ شرکت کننده در آغاز ، ۴۰ دانش آموزان به مرحله فینال صعود کردند.

در فاصله بین مراحل مسابقه هم جعفری بیخیال بچه ها نمی شد، از طریق رابط هایی که در مدارس انتخاب کرده بود و خانواده ها تمرینات دانش آموزان را پیگیری می کرد و مطمئن می شد که بیکار ننشسته اند.

جالب ترین ویژگی او تعهد و احساس مسئولیتش نسبت به دانش آموزان بود، همیشه باید با حضور خانواده در کلاس ها و کارگاه ها حاضر می شدیم، او همواره زودتر از بقیه میامد و آخرین فردی بود که بعد از اطمینان حاصل کردن از رفتن دانش آموزان به همراه خانواده از جلسه خارج می شد.

جشنواره افق طلایی ۱۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ شروع شد و در تیر ماه سال ۱۳۹۹ پایان یافت و اختتامیه این جشنواره به علت شیوع ویروس کرونا با اندکی تاخیر و در آبان سال ۱۴۰۰ با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران و مسئولان شهرستان برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره از ۴۰ فینالیست جشنواره و نفرات برتر مشخص فینال با اهدای لوح تقدیر ، تندیس افق طلایی و وجه نقد تقدیر شد.

جشنواره استعدادیابی افق طلایی بدون هیچ چشمداشتی دستاورد مسیر صدساله ای را یک شبه برای دانش آموزان به ارمغان آورد و مدت کوتاهی پس از پایان این جشنواره دانش آموخته های افق طلایی ، پشت تریبون های ادارات ، صفحه تلویزیون و شبکه مازندران هنرنمایی کردند و اینطور بود که جعفری به هدفی که از برگزاری این جشنواره داشت، رسید.

هنوز هم دانش آموزان مستعدی در میاندورود بودند که شکوفا نشدند، بار دیگر جواد جعفری و گروهش دست به کار شدند و برای جا ماندگان افق طلایی نسخه ای جدید پیچیدند.

در قدم بعدی افق طلایی کار خود را به صورت کلاس های آموزش فن بیان ادامه داد و هم اکنون مشغول پرورش ستاره های پر فروغی است.

در این کلاس ها دانش آموخته های دیروز جشنواره افق طلایی در کنار اساتیدشان به عنوان مربیان امروز به هنرجوها آموزش می دهند و گروه هنری و برگزاری مراسم خود را تشکیل داده اند.

نفر برتر جشنواره استعدادیابی افق طلایی در رشته سخنرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار