کارگاه آموزشی تیم‌های حمایت روانی هلال‌احمر کشور در مراغه آغاز به‌کار کرد

مراغه (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمراز آغاز به‌کار کارگاه آموزشی «فضای دوست‌دار کودک و نوجوان» ویژه فرماندهان تیم‌های سفیران حمایت روانی (سحر) هلال‌احمر کشور از جمعه به مدت چهار روز در مراغه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی تیم‌های حمایت روانی هلال‌احمر کشور در مراغه آغاز به‌کار کرد

محمد گل‌افشان در آیین افتتاحیه این کارگاه آموزشی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی ۴۵ نفر از فرماندهان تیم‌های سحر از ۱۰ استان کشور حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی فرماندهان تیم‌های سحر با شرایط و نحوه حمایت‌های معنوی و روانی پس از حوادث مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ تیم سحر در کل کشور فعال است، بیان کرد: برنامه هلال‌احمر تشکیل حداقل یک تیم سحر در هر شهرستان است و در حال حاضر در چهار استان اصفهان، قم، گیلان و آذربایجان‌شرقی در مرحله تکمیل تیم‌ قرار داریم.

وی هلال‌احمر را ذخیره‌های مواقع بحرانی و غیربحرانی دانست و بیان کرد: هلال‌احمر با پشتوانه خود مردم و به عنوان سرمایه در کشورمان فعالیت می‌کند و از این رو انتظار داریم با تشکیل تیم‌های سحر در فصل گسترش مهربانی و خوبی‌ها فعال و سهیم باشیم.

گل افشان اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هلال احمر این است که علاوه بر حضور در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله، در جایی که مردم به کمک نیاز دارند، حضور پیدا کنند که به عنوان مثال می‌توان به حضور فعال در اعیاد ملی و مذهبی و حضور در خانه‌های سالمندان و غیره اشاره کرد.

وی آذربایجان‌شرقی را از استان‌های قوی و مهم در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر دانست و اعلام کرد: مراغه یکی از زیباترین شهرستان‌های کشور است و از این رو در نظر داریم با هدف معرفی ظرفیت‌های آن، اردوی کوهنوردی جوانان هلال‌احمر سراسر کشور را با حضور یکهزار و ۴۰۰ جوان به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: از سوی جوانان هلال‌احمر کشور ۱۰۰ کارگروه اشتغالزایی در استان‌ها فعال شده است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم از مجموعه هلال احمر و جوانانی که به صورت داوطلبانه در خدمت به مردم هستند، قدردانی کرد.

داود اسدیان همچنین ابراز امیدواری کرد که هلال‌احمر بیش از این از ظرفیت بزرگ جوانان در عرصه امدادرسانی، درمانی و فرهنگی استفاده کند، چراکه جوانان با روحیه اخلاص در این عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی به اهمیت کارگاه‌های آموزشی هلال‌احمر نیز اشاره و برای برپایی همایش‌های مختلف کشوری اعلام آمادگی کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این راستا پای‌کار خواهند آمد.

فرماندار مراغه همچنین خاطرنشان کرد: کشور ما جزو کشورهایی است که‌ در آن شاهد حوادث طبیعی بسیاری هستیم و از این رو در شهرهایی چون مراغه باید بافت های فرسوده شناسایی و نسبت به رفع مشکلات‌ آنها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور پیش از این آیین با امام جمعه مراغه دیدار کرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که هلال‌احمر در خصوص جذب جوانان همت بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد : برای جذب جوانان به هلال‌احمر باید برنامه‌ریزی شود و آموزش‌های تخصصی آنان در دستور کار قرار گیرد.

طرح ملی سحر در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب‌آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث، توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شده است.

کاهش بروز عوارض روانی و اجتماعی در بلایا و پیشگیری از تشدید عوارض روانی در آسیب دیدگان و امدادگران، افزایش تاب آوری و توان انطباق افراد جامعه، سازماندهی و توسعه مشارکت اجتماعی مردم در بلایا از دیگر اهداف بسیار مهم این طرح ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار