حسین عبادتی در دیدار با خانواده شهید پیشتاز محمدجواد بای:

شهید پیشتاز، روح تازه‌ای در نظام تعلیم و تربیت جاری ساخت

شهدای والا مقام با ارائه الگوهای رفتاری و اندیشه‌ای، موجب تکثیر انسان‌ها و شخصیت‌هایی همچون خودشان در سراسر جامعه می‌شوند

گلستان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور با خانواده شهید پیشتاز «محمدجواد بای» در شهر رامیان استان گلستان دیدار کرد و این شهید را الگویی دانست که روح تازه‌ای در نظام تعلیم و تربیت جاری ساخته است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید پیشتاز، روح تازه‌ای در نظام تعلیم و تربیت جاری ساخت

حسین عبادتی در آیین تجلیل از مقام شهید پیشتاز و قدردانی از خانواده این شهید والامقام، اظهار داشت: ما به وجود چنین جوانان شجاع، پیشتاز و باانگیزه‌ در این مرز و بوم افتخار می‌کنیم چراکه نورانیت معنوی و چراغ اندیشه آنها، مسیر آینده را برای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی روشن می‌سازد.
وی افزود: در روزگاری که بسیاری از مردم بر این باور هستند که جوانان جامعه به سمت و سوی دیگری رفته‌اند و گرایش به الگوهای نادرست دارند، وجود الگوهایی همچون شهید محمدجواد بای، یک روح تازه در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید.
عبادتی با تاکید بر اینکه امروز روحیه شجاعت و پیشتازی برای دفاع از باورهای اصیل در نسل نوجوان و جوان ما جریان دارد، ادامه داد: نمونه و الگوی دیگر در این باره شهید علی لندی است که با حماسه‌ ماندگار خود، نشان داد فضائل اخلاقی و تربیتی در این نسل نه‌تنها کمرنگ نشده بلکه در برخی عرصه‌ها به طور ویژه جلوه‌گر شده است. شهید پیشتاز محمدجواد بای نیز چنین الگویی برای دانش‌آموزان و حتی برای خود ما محسوب می‌شود.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: البته جای خالی چنین جوانانی در کنار ما هرگز پر نخواهد شد اما این شهدای والا مقام، با ارائه الگوهای رفتاری و اندیشه‌ای، موجب تکثیر انسان‌ها و شخصیت‌هایی همچون خودشان در سراسر جامعه می‌شوند و به یک تعبیر، نمونه‌های خویش را برای ما خلق می‌کنند.
وی گفت: شهید پیشتاز محمدجواد بای، برای ما و برای همه دانش‌آموزان الگوی بسیار خوبی خواهد بود و هرچند این شهید امروز در کنار ما نیست، اما تفکر، سیره و راه و روش او همراه جریان تعلیم و تربیت خواهد بود.
عبادتی با تجلیل از نگاه متعالی خانواده این شهید، افزود: ما به خاطر تربیت اصیل چنین جوانی در کانون خانواده‌تان از شما سپاسگزاریم؛ چراکه مرتبه تربیتی و پرورشی این دانش‌آموز در همه فعالیت و رفتارهای او جلوه‌گر بوده است.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: خدا را شاکریم که ما نیز از نظر تشکیلاتی، با این جوان شهید نسبتی داریم و جای افتخار دارد که توفیق عرض ادب به خانواده محترم او نصیب ما شده است.
وی با اشاره به این آیه‌ از کلام‌الله مجید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚبَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ. هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» خطاب به خانواده شهید اظهار داشت: مقام و جایگاه شهیدان با هیچ مقام دیگری قابل مقایسه نیست؛ شهادت آرزوی انبیا و اولیا است و از این منظر، شما مفتخر به حضور در چنین جایگاه والایی هستید و ما نیز خاضعانه از این الگو درس خواهیم گرفت و امیدواریم بتوانیم همواره در مسیر تکثیر این الگوها در جامعه گام برداریم.
عبادتی با تقدیم یک نشان دانش‌آموزی به خانواده شهید محمدجواد بای، گفت: بالاترین نشان دانش‌آموزی ما یک مدال افتخار است که آن را به شما خانواده محترم شهید پیشتاز تقدیم می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار