الهام یاوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فردوسی عنوان کرد

حق‌طلبی، یاد خدا و توجه به عبادت، از ویژگی‌های شاهنامه است

معلمان به عنوان افسران فرهنگی پیشرفت در جامعه، تلاش کردند تا بی‌پرده حق را ببینیم و کمک کردند که پیرو آن باشیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان استعدادهای درخشان دادخواهی و خردورزی را به عنوان یکی از مهمترین اشتراکات فرهنگی ایرانیان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حق‌طلبی، یاد خدا و توجه به عبادت، از ویژگی‌های شاهنامه است

الهام یاوری در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فردوسی با اشاره به ویژگی‌های بارز شاهنامه فردوسی بیان کرد: در داستان‌های مختلف این کتاب ارزشمند، موضوعات مهمی یادآوری شده است که در این میان عناصر هویتی، عنصر مشترک خردورزی و حق‌طلبی حائز اهمیت است.

یاوری با تاکید بر اینکه شکل‌گیری یک ملت فقط به مرزهای جغرافیایی نیست، تصریح کرد: حفظ عناصر فرهنگی و پویایی میان نسل‌ها سبب قوام جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: دادخواهی و خردورزی به عنوان اشتراکات فرهنگی ما ایرانیان مطرح می‌شود و این مفاهیم کلیدی در شاهنامه در قالب کلماتی همچون دادگری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، تلاش بی‌پایان تورانیان و طغیان در برابر ستم و ستم‌ناپذیری که در داستان‌های متعدد شاهنامه آمده مورد توجه قرار داد و گفت: از دیگر ویژگی‌های شاهنامه توجه به عبادت و یاد خدا بودن است.

یاوری با اشاره به نبرد فرهنگی موجود اظهار کرد: اکنون افسران فرهنگی پیشرفت در جامعه تلاش کردند بی‌پرده حق را ببینیم و کمک کردند که پیرو آن باشیم. بنابراین همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ این افسران فرهنگی، معلمان هستند.

گفتنی است آیین پایانی چهارمین جشنوارۀ ملی فردوسی با حضور انسیه خزعلی، معاونت بانوان ریاست جمهوری، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی و مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

خانواده شهید قدبیگی، از دانش آموختگان سمپاد، مهمان ویژه این مراسم بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار