الهام یاوری:

همه دانش‌آموزان تحت پوشش طرح شهاب قرار دارند

تهران (پانا) - رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مدارس سمپاد گفت دانش‌آموزان در کل کشور تحت پوشش طرح شهاب قرار دارند.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
همه دانش‌آموزان تحت پوشش طرح شهاب قرار دارند

به گزارش ایرنا، الهام یاوری درباره وضعیت اجرای طرح شهاب اظهار کرد: شهاب یک طرح همکارانه است که بخش‌های مختلف در آموزش و پرورش در اجرای آن دخالت دارند.

وی افزود: چند سالی است که کل کشور تحت پوشش طرح شهاب قرار دارد و این فرم‌های خود اظهاری برای تمامی دانش‌آموزان کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحقیقات متنوعی درباره روایی طرح شهاب انجام شده که در واقع معنادار است و اصلاحاتی روی آن انجام می‌شود که هم بار کاری کمتر شود و هم به طورموثرتر اجرا شود.

یاوری خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای طرح شهاب دربخش هدایت دانش آموزان برنامه ها بطور مناسب انجام می‌شود.

وی در ادامه درباره چگونگی شناسایی دانش آموزان در مناطق محروم با توجه به عدم آمادگی برخی از معلمان در این مناطق توضیح داد: فرم خوداظهاری در حال حاضر برای تمامی دانش‌آموزان انجام می‌شود اما توانمندی معلمان هم موضوعی حائز اهمیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در دوره‌های گذشته بودجه‌ای برای اجرای طرح اختصاص پیدا نکرد، معلمان دوره‌های آموزشی مناسبی را سپری نکردند.

یاوری افزود: درحال حاضر دوره های آموزشی به منظور توانمندسازی معلمان پیش بینی شده و در تلاش برای بهبود کیفیت این دوره‌ها هستیم.

وی همچنین در ادامه درباره فعالیت تیمی دانش‌آموزان استعداد درخشان اظهار کرد: فعالیت گروهی یک ارزش قدیمی سمپاد است یعنی در ۴۰ سال گذشته به عنوان یک ارزش مطرح بوده است اما چگونگی آن و ارتقا جزو اهتمام‌های ما است که در آینده اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار