رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در گفت‌وگو با پانا:

مدارس بهترین محفل برای پیشگیری از اعتیاد هستند

تهران (پانا) - رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه مدارس از جمله‌ سالم‌ترین محیط‌ اجتماعی هستند، گفت مدارس از بهترین محافل برای پیشگیری از اعتیاد هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس بهترین محفل برای پیشگیری از اعتیاد هستند

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با پانا درخصوص ظرفیت آمورش و پرورش برای نهادینه‌کردن برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و ارتقا سواد سلامت روانی و اجتماعی اظهار کرد: «ساختار آموزش و پرورش این اجازه را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن افراد در معرض اعتیاد را شناسایی کرده و به اورژانس اجتماعی ارجاع داد. از این رو حضور مددکاری اجتماعی در مدارس بسیار اهمیت دارد.»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: «از آنجا که مدارس یکی از بهترین محیط‌های اجتماعی است بنابراین هیچ محیط اجتماعی به اندازه مدارس و نهادهای آموزشی نمی‌تواند بستر مناسبی برای ارتقای سلامت اجتماعی و روانی با هدف پیشگیری از اعتیاد باشد.»

وی با بیان اینکه معضل اعتیاد برای خانواده و جامعه هزینه‌های بالایی دارد، گفت: «شیوع اعتیاد بستری برای گرایش اشخاص به ارتکاب جرایم اعتیاد است که به طور طبیعی در چنین شرایطی باید جامعه و خانواده هزینه سنگینی بپردازند. البته راهکارهای متعدد و متعددی پیش روی خانواده‌ها است که باید والدین فرزندان خود را بشناسند و مهارت گفت‌وگو را درون خانواده تقویت کنند.»

موسوی چلک با بیان اینکه داشتن مهارت گفت‌وگو درون خانواده می‌تواند از بروز هر نوع آسیب اجتماعی جلوگیری کند، افزود: «دانستن مهارت‌های ارتباطی و زندگی برای خانواده ضروری است. والدین باید روانشناسی فرزندان خود و دوستان او را بشناسند. عادی‌سازی موضوع مواد مخدر می‌تواند عامل محرکی برای تشویق نوجوانان و جوانان به مصرف مخدرها باشد. خانواده‌ها هنگامی که به هر دلیل دچار شک و تردید درباره مصرف مواد مخدر به وسیله نوجوان خود می‌شوند، باید احساس خطر کنند و نسبت به پیشگیری اولیه اقدام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار