ارائه رایگان آموزش‌های حقوق شهروندی به دانش‌آموزان وخدمات حقوقی به فرهنگیان در مدارس

تهران(پانا) - در دیدار رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه با علیرضاکریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ارائه رایگان آموزش‌های حقوق شهروندی به دانش‌آموزان وخدمات حقوقی به فرهنگیان در مدارس مورد بررسی واقع شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه رایگان آموزش‌های حقوق شهروندی به دانش‌آموزان وخدمات حقوقی به فرهنگیان در مدارس

علیرضا کریمیان با بیان اینکه در شهر تهران ١٠٠ هزار نفر همکار فرهنگی مشغول به خدمت هستند اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در آموزش و پرورش موضوع تعلیم و تربیت است، لذا درصدد هستیم تا جایی که مقدور است دغدغه های دیگر همکاران، نظیر دغدغه های حقوقی را تا حد ممکن کاهش دهیم. به همین منظور آمادگی لازم در خصوص تعامل میان آموزش و پرورش و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را داریم.

وی با بیان اینکه در فضای آموزشی تهران، سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری است و بخشی از آن به دلیل مشکلات حقوقی املاک است، توانمندسازی مدیران در زمینه مسائل حقوقی را مهم و اثربخش دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر این نکته که در گام دوم انقلاب اسلامی؛ عمده خطاب مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوانان است؛ توانمندسازی دانش آموزان در تمام حوزه های مورد نیاز را از عوامل موثر در رشد و شکوفایی تمدن نوین اسلامی برشمرد.

کریمیان یکی از حوزه های اصلی فرهنگ سازی جامعه را آموزش و پرورش خواند و گفت: آماده عملیاتی کردن هرگونه فضای لازم برای ارائه خدمات حقوقی به فرهنگیان و دانش آموزان در فضای فیزیکی و مجازی هستیم.

در ادامه این دیدار، حسن عبدلیان پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عدم آشنایی با موارد حقوقی میان افراد را یک ضعف اجتماعی دانست و ضمن تاکید بر لزوم آگاهی افراد از حقوق خود افزود: مرکز وکلا در سال ٧٨ به استناد قانون برنامه سوم توسعه شکل گرفت و هدفش دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی و احیای حقوق عامه است.

وی با بیان اینکه همه افراد می بایست به حقوق خود واقف باشند، ارائه آموزش های مورد نیاز حقوقی به دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران آمادگی لازم را دارد تا پس از عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش شهر تهران، در سه سطح برای دانش آموزان، معلمان و اولیاء، آموزش حقوق شهروندی و حقوق عامه را متناسب با نیاز هر گروه ارائه دهد.

عبدلیان پور این اقدام را در راستای فقرزدایی حقوقی برشمرد که علاوه بر توانمندسازی و فرهنگ‌سازی جامعه؛ در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و هدایت تحصیلی نیز می تواند موثر باشد.

وی در پایان ضمن ارائه پیشنهاد طراحی مدلی برای ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه مسائل حقوقی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا با اجرای پایلوت آن در یک منطقه، امکان تعمیم آن در کل شهر تهران فراهم شود و در پی اجرای این طرح و تعامل میان دو دستگاه، با هم افزایی؛ شاهد بهبود هرچه بهتر شدن شرایط در این زمینه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار