معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا:

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های کشاورزی؛ 70 درصد از بهره‌وران کشاورزی کم سواد یا بی‌سواد‌اند

آماده هر نوع همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش کشاورزی به دانش‌آموزان هستیم/برای ساخت هنرستان‌های شبانه‌روزی تربیت کشاورز آماده‌ایم/ با هدایت تحصیلی درست تربیت کشاورزان آینده را جدی بگیریم

تهران (پانا) - رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای بهره‌وری در حوزه کشاورزی باید موضوع تربیت کشاورزان آینده را جدی گرفت اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی آماده هر نوع همکاری با آموزش و پرورش برای تحقق این مهم است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های کشاورزی؛ 70 درصد از بهره‌وران کشاورزی کم سواد یا بی‌سواد‌اند

این روزها موضوع امنیت غذایی در دنیا حرف اول را می‌زند و برخی از کارشناسان اقتصادی عنوان کرده‌اند که رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه صنعت غذا در آینده از پردرآمدترین مشاغل دنیا می‌شود. این درحالی است که در کشور ایران همچنان دانش‌آموزان برای رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک سر و دست می‌شکنند و آشنایی با رشته‌های مرتبط با حوزه کشاورزی ندارند.

70 درصد از بهره‌وران کشاورزی کم سواد یا بی‌سواد‌اند

مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «سازمان تات در ارتباط با آموزش و پرورش بیشترین همکاری که می‌تواند داشته باشد این است که در تربیت کشاورزان آینده کمک کند. متاسفانه 70 درصد از بهره وران کشاورزی ما یا کم سواد هستند و یا بی‌سواد اند. بنابراین اگر برای کشاورزان آینده نتوانیم تربیت لازم را انجام دهیم بهره وری که انتظار داریم رخ نخواهد داد.»

وی افزود: « درواقع آموزش و پرورش مهمترین حلقه‌ای است که در این زمینه می‌تواند کمک کند و آن راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی است.»

برای ساخت هنرستان‌های شبانه‌روزی تربیت کشاورز آماده‌ایم

خیام نکویی با بیان اینکه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در موضوع هدایت تحصیلی به کمک وزارت آموزش و پرورش بیاید، گفت: «ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که ظرفیت‌هایمان را به کمک آموزش و پرورش بیاوریم. حتی هنرستان‌های شبانه‌روزی چه پسرانه و چه دخترانه را در نقاط مختلف کشور ایجاد کنیم و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشاورزان اقدام کنیم.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: «اگر تربیت‌یافتگان هنرستان‌های کشاورزی طی مراحلی به دوره‌های علمی و کاربردی هم ورود پیدا کنند و در آن مقطع دستاوردی داشته باشند که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد، می‌توانند از ظرفیت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری استفاده کنند.»

فرصتی ایجاد می‌کنیم تا دانش‌آموزان با رشته‌های کشاورزی آشنا شوند

وی درباره آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مرتبط با حوزه کشاورزی گفت: «سازمان تات آمادگی دارد برای هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان و آشنایی شان با رشته‌های مرتبط با کشاورزی شرایطی فراهم کند تا دانش‌آموزان بیایند و از نزدیک واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را ببینند و افقی برای آینده خودشان در بخش کشاورزی ترسیم کنند.»

وی افزود: «این آشنایی‌ها کمک می‌کند تا دانش آموزان بدانند چه ظرفیت‌هایی وجود دارد و در صورتیکه وارد این حوزه شدند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. قطعا ما این مسیر را باز می‌کنیم و استقبال می‌کنیم این مسیر به عنوان یک ظرفیت آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش استفاده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار