وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه واقع‌بینانه به وضعیت فرهنگ کشور، دستاوردهای بزرگ آینده فرهنگ است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت با افراط و تفریط در نمایش وضعیت فرهنگی کشور مخالفت وجود دارد و نگاه واقع‌بینانه دستاورد بزرگی برای آینده فرهنگ کشور است و با دیدن دستاوردها در کنار کاستی‌ها می‌توان برنامه‌ریزی دقیق برای آینده داشت. 

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نگاه واقع‌بینانه به وضعیت فرهنگ کشور، دستاوردهای بزرگ آینده فرهنگ است

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) در سالن تئاترشهر سمنان بیان کرد: به عنوان یک کارشناس حوزه فرهنگ، به آینده فرهنگ و هنر کشور خوشبین هستم.

وی افزود: محل نگرانی در بسیاری از شاخص‌های مذهبی کشور وجود دارد اما وضعیت کشور از دهه‌های گذشته بهتر است و نباید از داشته‌های خود غافل شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای با سیاه‌نمایی می‌خواهند امیدها را از بین ببرند اما آمار بالای شرکت در جشنواره‌های کتابخوانی، استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب و جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نشان‌ دهنده جایگاه بالای فرهنگ و مذهب بین مردم است.

اسماعیلی بیان کرد: امروز مردمان فرهنگ و هنر استان سمنان از آدران تا شاهرود را دیدم و به مسائل از نزدیک واقف شدیم و این از اهمیت‌های سفر استانی است.

وی افزود: در جشنواره کتابخوانی رضوی که در شیراز برگزار شد، یک میلیون و ۲۷ هزار نفر شرکت کردند و زبان در بیان این موفقیت‌های فرهنگی قاصر است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با همکاری بنیاد امام رضا (ع)، مرکز رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد و استقبال بالای مردم از این جشنواره باعث خوشحالی است.

اسماعیلی بیان کرد: ۴۵ میلیون صفحه فارسی زبان در شبکه اجتماعی خارجی فعال است و این آسیب‌زا است اما باید تلاش کنیم این تهدید تبدیل به فرصت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفری یک روزه، به منظور بازفعالی پنج طرح راکد استان سمنان، شرکت در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمدشاهرودی و چند برنامه فرهنگی دیگر در این استان حضور یافت‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار